דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בעולם הרוחני אין עצירה

בעולם הרוחני אין עצירה

כשהאדם מגיע למגע עם הבורא בדרגה מסוימת, לגילוי שני ההפכים יחד, הוא מייד זקוק לעזרתו של העליון. "הסרת העורלה" היא רק הפעולה הראשונה של העליון על התחתון. זהו האור שמגלה את הכוח העליון כמשפיע, כאוהב, כניצב כנגד הרצון האגואיסטי של הנברא שרוצה לנצל אותו. אך יחד עם זאת, אנחנו צריכים לגלות עכשיו דרגת חדשה של קשר בינינו, שמושגת בזכות המסך והאור החוזר.

צפויה לנו עוד עבודה רבה לפני שאנחנו מגיעים לדבקות. וכל העבודה הזאת היא של הנברא, שמזמין את כוח האור שיעבוד עליו ויתקן בהדרגה תכונות שונות. אנחנו צריכים להבין לעומק מה בדיוק אנחנו דורשים מהכוח העליון שיעשה איתנו. הרי כל מהותה של עבודתנו היא כדי שנגלה דרכה את תוכנית הבריאה. התהליך שאנחנו עוברים עוזר לנו להכיר את הכוח העליון, כמו שנאמר: "ממעשיך הכרנוך".

כשאנחנו עוברים דרך כל המעשים שהוא הכין עבורנו, אנחנו מגלים מתוכם את המחשבה שלו, את הכוונה שלו, את מחשבת הבריאה. לכן, לאחר כל פעולה מגיעה הפעולה הבאה, שהיא מורכבת יותר מקודמתה.

בעולם הרוחני אין פעולות שלאחריהן אפשר לשבת, לנוח, וליהנות מהתוצאה של העבודה שנעשתה, כמו שבעולם שלנו אנחנו מאפשרים לאגואיזם שלנו לנוח קצת לאחר התענוג שהושג. ברוחניות לא ייתכן דבר כזה, אין שם את אותן ההפסקות שאליהן התרגלנו.

לכן לא קיים שָם מושג הזמן, מפני שאנחנו כל הזמן נמצאים תחת לחצה של ההשפעה הגוברת. יכולים להיות זמנים של חולשה ובלבולים, אבל אי אפשר ליפול החוצה מהדרך הזאת ולא לבצע את מה שנדרש.

לכן אין שָם זמן. הרי הזמן נוצר כתוצאה מתנודות חילופיות: קדימה ואחורה, כמו מטוטלת בשעון, שנעה כל הזמן הלוך וחזור וסופרת את ההפסקות בין התנועות. בעולם הרוחני אין כאלה הפסקות. לאורך כל התהליך הרוחני אנחנו מחברים יחד את האור והחושך. אין ירידות, כל הירידות הן רק לצורך עלייה!

ואפילו כשאנחנו מרגישים חולשה, זאת לא אשמתנו, אלא זהו תנאי הכרחי כדי לגלות רצון עמוק עוד יותר. תראו כמה דאגות, בכי, פחדים ותחנונים קיימים בספר התהילים של דוד המלך, וכל זה מתוך גילוי הרצון החדש, שאותו הוא מקבל בשמחה. אחרת, זו לא הייתה רוחניות.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 31.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
החישורים מתגלגלים קדימה ואחורה, והגלגל נוסע קדימה
הנגיעה הראשונה בבורא
המסך שמפריד בין שני ההפכים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest