דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בעולם האצילות, כלומר, אצלו בבית

בעולם האצילות, כלומר, אצלו בבית

הנשמות השבורות שלנו נמצאו בעולמות בי"ע (בריאה, יצירה, עשיה), וכשאנחנו נתחבר, אנחנו נעלה לעולם האצילות, מלשון "אצלו". ואם אנחנו עולים לשָם "מלמטה למעלה", בכוחות עצמנו, אנחנו מגיעים לגמר התיקון שלנו. הרי בצורה כזאת אנחנו מתקנים את השבירה שקרתה בעולם הנקודים.

אך אם איננו מסוגלים להתחבר כך לנשמה אחת, אנחנו נמצאים במדור אחר. כמו שאומר הבורא (זעיר אנפין דאצילות): "אין אני והוא יכולים לדור במדור אחד". ואותו "הגאוותן" ("הוא") הוא אנחנו, שנמצאים למטה מגבול עולם האצילות (למטה מהפרסא), בעולמות בי"ע, "עולמות דפרודא".

אבל גם עולמות בי"ע הם מדרגה רוחנית, שבה האדם מרגיש שהוא מרוחק ונפרד מהבורא. יש לו כבר איזושהי הבנה, השגה, הרגשה של מצבו. זהו מצב לא תקין, אבל רוחני. כאשר האדם רק מתחיל את הדרך הזאת, הוא נמצא אפילו נמוך עוד יותר. שלא לדבר על מי שחי חיים רגילים בעולם הזה ולא התחיל לנוע לקראת ההשפעה, כלומר לא קשור בכלל לסולם הרוחני.

אך במידה שבה אנחנו מצליחים למשוך את המאור המחזיר למוטב, על ידי העבודה המשותפת, הוא מאפשר לנו להתקשר עם מלכות דאצילות, ממטה למעלה. ואם אנחנו משקיעים מאמצים כדי להשתייך אליה, אנחנו כביכול מחזירים את איבריה המנותקים ומדביקים אותם בחזרה זה לזה.

מלכות דאצילות היא בסך הכול נקודה, וכל הנשמות נמצאות למטה מהפרסא. ואם אנחנו מבקשים ורוצים להשתייך להשפעה, לחיבור, לערבות הדדית, לאהבת הזולת – אנחנו מושכים אלינו את אור התיקון ועולים למלכות דאצילות, שהיא האוסף של כל הנשמות ("כנסת ישראל").

משם, אנחנו מתחילים לעבוד כדי להידמות לזעיר אנפין דאצילות, לבורא. והזיווג בין זעיר אנפין ומלכות מעלה אותנו עוד יותר למעלה, למצב של גמר התיקון.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 21.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
"אישה נאה, דירה נאה וכלים נאים"
מחצבת הנשמות מהאור
הזמנה להיכל הכלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest