דף הבית / המשבר ופתרונו / בסיבוב של ההיסטוריה

בסיבוב של ההיסטוריה

שאלה: למה דווקא כך מתפתחת החברה האנושית לאורך כל ההיסטוריה? האם לא היינו יכולים לעקוף את כל הטרגדיות הגדולות בהיסטוריה שלנו? והנה, אנחנו גם עכשיו נמצאים באיזה מצב שאינו מובן לאף אחד!

תשובתי: הכול דווקא מובן מאוד… עד לזמנינו. וגם הלאה הכול מובן, חוץ מאותם האירועים שייקבעו בעתיד דווקא על ידינו, בני האדם, כולנו, על ידי הבחירה החופשית שלנו, ולכן זה לא ידוע מראש. אבל עד היום לא הייתה בחירה, והכול התרחש במשך ההיסטוריה לפי חוקי התפתחות נוקשים וקפדניים, בכל הטבע הדומם, הצומח, החי והאנושי שלנו.

מחכמת הקבלה אנחנו לומדים שהעולם שלנו נוצר כתוצאה מבריאת הרצון לקבל תענוג. הנברא היחיד הזה כתוצאה מההתפתחות שלו, נשבר להמון חלקים, ולאחר השבירה החלקים האלה נפלו עד לדרגה של העולם שלנו ויצרו את ארבעת הדרגות שלו: דומם, צומח, חי ומדבר.

מהעולם הנמוך (האגואיסטי) שלנו, ארבע הצורות האלה של הרצון צריכות להתאחד, לעלות למקור שלהן, לשורשן, שממנו נוצר (נולד) הרצון היחיד.

לכן כל ההיסטוריה שלנו, זו תנועה לקראת איחוד, שמושג על ידי מלחמות, על ידי פעילות הדדית, אמנות, מסחר, על ידי כל הפעולות שלנו, שתוך כדי התהליך שלהן אנחנו נכנסים לקשרים ולהבנה יותר ויותר גדולים, בכך שלוקחים זה מזה תכונות, ובאופן כזה נכללים זה בזה.

במיוחד האיחוד הזה (שבינתיים הוא אגואיסטי) התרחש בבחינת ההתפתחות האחרונה של הציביליזציה שלנו, בקפיטליזם, כלומר תוך תיווך של הון, התפתחות התעשייה והמסחר, יצירה על הבסיס שלהם יחסים גלובליים כלכליים, פוליטיים, חברתיים, אנחנו הגענו לחברה אגואיסטית גלובלית. האגו המתפתח בבני אדם הביא להתפתחות של ייצור תעשייתי, שהביא את כל האנשים של כל העולם לאיחוד אגואיסטי.

בהמשך אנחנו צריכים לגלות את כל הרע של האגו ולהחליט: א). לשחות בזרם שבו הוא מוביל אותנו, או, ב). לתקן אותו באיחוד הנכון שלנו.

זוהי החלטה שלנו, היא חופשית, ולכן עד אליה כל ההיסטוריה הייתה ידועה מראש, ואילו מרגע הצורך לקבל החלטה והלאה, היא אינה ידועה. יותר נכון, ידוע מה יקרה בכל אחד מהמקרים, אבל באיזה מהם אנחנו נמצא את עצמנו, זה תלוי בחברה!

ידיעות קודמות בנושא:
הזכות למעבר חופשי של גבולות המציאות
אדם שבו תלויה כל הבריאה
הבחירה מוטלת על האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest