דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא להרס, אלא ליצירה

לא להרס, אלא ליצירה

שאלה: המעבר הפנימי לתפיסה חדשה של החברה זה דבר מורכב מאוד, אף על פי שדברים מסוג זה כבר קרו, למשל בזמן המהפכה של עידן הציר שבו נולדו דתות הגאולה.

תשובתי: לא, זה היה אותו האגו רק בצורה חדשה. זו פוליטיקת ההתאמה לסוג חדש של אגו, אשר בשיטת פיצוץ מתגלה בכל דור. כי ההתפתחות בכל מקרה התקדמה תחת השפעתו של כוח שלילי אחד, אשר לחץ על האנושות כמו מכבש שסולל את האספלט ואנחנו ברחנו ממנו קדימה.

אבל עכשיו אנחנו צריכים להתקדם לא תחת הלחץ מאחור, אלא תחת השתוקקות טובה קדימה, כדי שהכוח החיובי ימשוך אותנו.

יחד עם זה, בנוסף למעבר הפנימי צריך להיות מעבר שקשור לשינוי מחדש של החברה, כתוצאה מהתגלות הכוח השני, החיובי, ושימוש נכון בשני הכוחות: אגואיסטי ואלטרואיסטי.

שאלה: כאשר מתרחשים כאלה מעברים בחיים החברתיים, בכלכלה ושאר תחומי החיים, משהו בהכרח עובד רע או שבכלל לא עובד.

תשובתי: את לוקחת דוגמאות כמו היסטוריון, מהעבר האגואיסטי שלך. אבל אני מדבר על דבר אחר. עכשיו זה יכול לא להיות בכלל! אפשר לעשות את המעבר כנוח, קל, מהיר, והעיקר, הכרתי!

פעם היינו רצים קדימה תחת המקל של ההיסטוריה ונאלצנו להתפתח! נחתו עלינו מלחמות, רעב, מגפות וכולי. ועכשיו אין בזה כל צורך. היום אנחנו יכולים להפיק מהטבע את הכוח החיובי שלו, לאזן את הכוח השלילי שלו, ולעבוד בחכמה עם שניהם, אם נהפוך למרכיב הכרתי של המערכת הכללית של הבריאה.

במקרה כזה אנחנו נהייה היוצרים, ולא הטבע שדוחף אותנו קדימה כמו מכבש ומאלץ להתקדם על ידי ייסורים. הכוח החיובי לא יתגלה עד שאנחנו בעצמנו, מרצוננו החופשי, לא נתחיל להפיק אותו ממעמקי הטבע. כי האגו כל הזמן ידחס אותנו, ייאלץ אותנו לפנות לכוח ההפוך ממנו, מפני שגם הוא לא יכול לממש את עצמו בלעדיו.

שני הכוחות צריכים לפתח אותנו במקביל, בכך שמעלים לרמות ההתפתחות הבאות. אנחנו עוד עתידים לגלות עולמות עצומים, יקומים אחרים, ממדים אחרים, מחוץ לזמן, מחוץ למקום! אנחנו לא מתארים עד כמה אנחנו רכיבים מורכבים שמוכנסים זה לזה.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 24.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שני שותפים: אגואיזם ואלטרואיזם
המנהיג שלנו, הוא האגו
למנוע את הגורליות של העתיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest