דף הבית / חינוך, ילדים / בני הנוער ב"שחייה חופשית"

בני הנוער ב"שחייה חופשית"

שאלה: כאשר אצל ילד מתחיל גיל ההתבגרות, אז מגיל אחת עשרה ועד שלוש עשרה הוא עוד יכול לשמוע משהו, ללמוד משהו. ואחר כך מופעלים ההורמונים, עולה רמת הטסטוסטרון, ובראשם של הבנים והבנות רק מין. איך צריך לעסוק בחינוך אינטגרלי של בני נוער?

תשובתי: אני מבין, שלא לפסיכולוגים ולא לסוציולוגים אין לכך שום כלים, אמצעים. אני לא חושב שגם אנחנו עושים משהו מיוחד חוץ מהעבודה הרגילה שלנו.

אנחנו פתחנו מועדון, כדי שבני הנוער יוכלו להתקשר שם ביניהם. עדיף שהם ייפגשו בשטח שלנו, במקום ללכת למקום לא ידוע. מדובר על אותם בני נוער שלומדים גם בבית הספר וגם באוניברסיטה. הם די עמוסים, מתקדמים, כבר מזמן עוסקים באופן פעיל לא רק בחינוך האינטגרלי של עצמם, אלא גם בחינוך של הילדים הצעירים מהם.

לכן אנחנו מאפשרים להם, מה שנקרא, "שחייה חופשית" בשטח שלנו. זה עוזר לנו לשמור עליהם מפני אלימות, סמים, מכל מיני מחלות ושאר איומים על החיים.

ואם לתעודת בגרות, לתואר ראשון מהאוניברסיטה וכמו כן לחינוך אינטגרלי, מתווסף גם ניסיון מיני, אז אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר. אנחנו משתדלים לא לשבור, אלא להקנות לזה איזו צורה נורמלית מקובלת, כאשר אנחנו יודעים על המתרחש.

אני לא שמעתי שזה מתרחש בקנה מידה גדול או באיזה שהן צורות מוגזמות, אבל גם אם זה קורה, אז זה בתוך המעגל שלנו, בכל מקרה, אלה יחסים אחרים.

האם אתה יכול להציע משהו אחר? אנחנו נמצאים בכזה עולם שלא דומה לאותו עולם שהיה קיים לפני 50 או 100 שנה, כאשר אנשים חיו לפי חוקים אחרים. איפה אותו טסטוסטרון שמלפני 50 שנה? הוא למעשה לא היה קיים.

והיום לפי הסטטיסטיקה גיל 13- 14, זה גיל כזה שבו מתחילים כל מיני סוגים של קשרים. לפחות כך זה אצלנו.

ואתה לא יכול לעשות עם זה שום דבר. אין לנו זכות להילחם בזה. הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות, זה ליצור סביבה אחרת. תיתן לבני הנוער חוץ מזה, איזו שהיא תעסוקה אחרת.

אנחנו יודעים שהמיניות נמצאת ביסודו של טבע האדם. לכן הבנים, וגם כן הבנות, כל הזמן חושבים על זה. איך אתה יכול לנתק אותם מהמחשבות האלה? תתחיל לפעול נגד הטבע?

ממה שאנחנו רואים בעולם שלנו, הדבר היחיד שאנחנו צריכים לעשות, זה להכין עבורם "נחיתה רכה" ככל האפשר. הרי לא ננעל אותם במנזר ולא נאיים עליהם. אין לנו לכך זכות לפי החוק, הם בעיקרון אנשים חופשיים.

הם מתקשרים ביניהם בפתיחות גמורה. תראה סדרות ילדים. אני מכנה אותם "סדרות ילדים", אבל הם לא רואים בעצמם ילדים. הם מחשיבים את עצמם לבני נוער. תיזכר בעצמך בגיל הזה.

צריך לקבל את העולם כמו שהוא, והתיקון שלו צריך להיות יחד עם אותה המגמה שבה הוא מתקדם.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 02.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הֶרְגל לתת טוב במתנה
בעיות של הנוער
מרד נעורים הוא פריצה לרוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest