דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עצמאות בעולם הגלובלי

עצמאות בעולם הגלובלי

שאלה: מה אתה יכול לומר על יום העצמאות שחוגגת מדינת ישראל?

תשובתי: אם מדברים על ישראל, אנחנו לא עצמאיים. להיפך, אנחנו תלויים לחלוטין בשכנינו, באמריקה ובכל העולם. נכון להיום, בכלל אף מדינה אינה עצמאית, אלא להיפך, אנו רואים עד כמה כולם תלויים זה בזה.

אז מהי עצמאות אמיתית? זאת אומרת, שאנחנו מגיעים לחיבור טוב בינינו. וככל שהחיבור יהיה טוב יותר, כך כל אחד ירגיש את עצמו יותר עצמאי בתוך החיבור הזה. כי הוא נמצא ביחסים טובים עם האחרים, הם אינם מחייבים אותו לעשות משהו שהוא אינו רוצה, וגם הוא מתנהג כך כלפיהם. לכן, מסתבר, שכולם עצמאיים, ויחד עם זאת, קשורים ביניהם.

מפני שנכון להיום אנחנו כבר לא מסוגלים לחתוך את הקשרים בינינו. העולם כאילו נסגר בתוכו, נקשר על כל חלקיו, ואת הקשר הזה בלתי אפשרי לנתק, גם בעזרת מלחמות עולם. התלות ההדדית תישאר ורק תגדל.

אז מה אנחנו יכולים לעשות? התשובה היא אותה התשובה, רק הקשר הטוב בינינו ייתן לכולם את הרגשת העצמאות, על אף שכולנו תלויים זה בזה באופן מוחלט כמו תאים או איברים בגוף אחד. אפשר להרגיש עצמאיים רק באיזון הדדי, כאשר מבינים ששייכים לאותה המערכת שצריכה להתקיים בחיפוש בלתי פוסק אחר הרמוניה בינינו והשלמה הדדית.

כך בדיוק אדם בריא, הוא לא מרגיש את גופו. הגוף הבריא מאפשר לנו לפעול בכל הכוח בלי הגבלות. כך גם אנחנו לא נרגיש מגבלות בחיבור הטוב ונמצא את העצמאות שלנו. זאת האפשרות היחידה, מפני שאין אפשרות אחרת.

ואם מדינה כלשהי מניחה, שעל ידי התפתחותה היא תהיה יותר עצמאית, להיפך, היא תהיה יותר תלויה בכולם. הדוגמה הטובה ביותר היא ארה"ב ששקועה בתוך סכסוכים ועימותים שונים, היא אינה מסוגלת להיחלץ מתוך הסבך של הבעיות. "הדאגה לעולם" תעלה לארה"ב מיליארדים רבים והם לא יוכלו להיפטר מזה, עד שיבינו שצריך לתקן את היחסים בין כולם ושבדיוק לזה ארה"ב צריכה לדאוג כמעצמה גדולה. דווקא האמריקאים חייבים לאמץ את החינוך האינטגרלי, אחרת צפויות להם צרות מכל העולם.

מפני שלמעשה, כל העולם הוא משפחה אחת, ובכל משפחה טובה יש ראש שדואג ומטפל בכולם. זהו חוק פשוט…

בעל הסולם כותב במאמר "השלום בעולם":

"ואל תתמה, מה שאני מערבב יחד את שלומו של ציבור אחד, עם שלום העולם כולו, כי באמת כבר באנו לידי מדרגה כזו, שכל העולם נחשבים רק לציבור אחד, ולחברה אחת, כלומר, שכל יחיד בעולם, מתוך שיונק לשד חייו והספקתו מכל בני העולם כולו – נעשה בזה משועבד, לשרת ולדאוג לטובת העולם כולו.

אין להאריך יותר בדבר שידוע ומפורסם, והאמור עד כה אינו אלא להראות את נקודת התורפה, כלומר, המקום התובע את תיקונו. והוא שכל יחיד יבין שטובתו וטובת הציבור אחד הוא ובזה יבוא העולם על תיקונו המלא."

מתוך שיעור בנושא "האומה הישראלית", 15.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עצמאות אמיתית
גשר מעל הסכסוך הנצחי
ארץ האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest