דף הבית / המשבר ופתרונו / בנוסף למילים הנכונות, צריכות להיות גם כוונות נכונות

בנוסף למילים הנכונות, צריכות להיות גם כוונות נכונות

שאלה: היום הסוגיה של ביטול הציונים הופכת להיות אקטואלית. מדברים על זה הרבה, מפני שמבינים שהציונים גורמים לנזק, והופכים את הילדים לטכנוקרטים…

תשובתי: כמו בכל משבר, הנזק כבר ברור, אבל אף אחד לא יודע איך לתקן את המצב. בסופו של דבר נזק אחד יכוסה על ידי נזק אחר: יבטלו את הציונים, אבל לא יבנו מסגרות חדשות, ואז לא יישאר לנו אפילו מה שהיה. בתנאים הנוכחיים, בהתחשב בחוסר ההבנה של הסיבות האמיתיות לכל מה שמתרחש, כל המוסיף גורע. כי ההוספות הללו אינן מותאמות לטבע. אם סתם ניתֵן לילדים חופש גדול יותר, זה לא יוסיף שום דבר. ללא לימוד אינטגרלי, שתואם לטבע, שום דבר טוב לא יצמח מזה.

שאלה: אבל המומחים אומרים דברים נכונים: "אנחנו השתנינו, העולם הפך להיות מקושר הדדית, צריך לעבוד בקבוצות, בשיתוף, צריך לפתח את היצירתיות, את החשיבה היצירתית, את היכולת לבצע בירורים ומחקרים, צריך לפתח באדם את האדם שבו, את היצירתיות שבו…". במה זה שונה?

תשובתי: בשפת הקבלה זה נקרא "קליפה", כלומר טומאה. בפועל המומחים מציעים להשתמש בפוטנציאל של ההשתוות לבורא על מנת להשיג רווח אישי. ברגע שהם ייגשו לזה, הם ייתקלו במשברים רבים, שיהיו גרועים עוד יותר ממה שהיה קודם. נטיות כאלה אפשר להשוות ל"חיבור רשעים", שגורם רע להם ורע לעולם.

אם המטרה היא לא האיחוד עם הבורא, אז יקרה מה שקרה ברוסיה, שבה הניסיונות להגיע לאיחוד הביאו לתוצאות הפוכות. בסופו של דבר גם הדרך הזאת תביא לפיתרון הנכון, אך היא תהיה דרך ארוכה וקשה. הם יכולים לנסות דרכים חדשות, לבטל את המבחנים, להושיב את הילדים במעגל… כך או אחרת, אם הם לא יקבלו מאיתנו ערכת לימוד, אלא יפעלו לפי ראוּת עיניהם האגואיסטית, ללא שום קשר עם הבורא – התוצאות יהיו שליליות. בסופו של דבר ייצאו מבתי הספר פושעים אמיתיים, שבהשוואה אליהם, אלה של היום ייראו כילדים טובים.

כל העניין הוא השימוש בעיקרון האלוקי, בעיקרון הרוחני, למען תועלת אישית. ואילו אם אנחנו נעביר לעולם את השיטה שלנו – זה כבר עניין אחר. במקרה כזה יעבוד העיקרון של הרמב"ם, לפיו יש לפתח בהדרגה את "הנשים והילדים" עד שיתחכמו חכמה יתרה, כי השיטה הנכונה תוביל אותם קדימה. אבל אם הם יחליטו להשתמש בכוחות שלהם עצמם, הרי שכעבור זמן מה תחכה להם מפלה.

זה נכון שבזמן האחרון המומחים החלו לחדור למהות הבעיה ולהביע רעיונות נפלאים. אבל אין כאן מה לעשות: אם בראש אין אנשים עם כוונה נכונה, אז כולם הולכים כצאן לטבח…

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 19.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מי אנחנו מגדלים: אומנים או פועלים?
להביא את האור למערכת החינוך
מציונים לערכים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest