בן העולם הבא

laitman_2010-03-15_9956_us-70.jpg

באותו הרגע שאני מקבל כוונה "על מנת להשפיע", ללא שום תמורה לעצמי, אני נקרא "בן העולם הבא", אני נכנס לעולם העליון, בהרגשה ובכוונה של השפעה, בהשתוקקות להשפיע. אז בהשפעתי לאחרים (רק בתוך הרצון, כי הרי אין לי עוד מה להשפיע), ביחס שלי אליהם אני מתחיל להרגיש את האור הממלא אותי, אור החסדים. המילוי הזה נותן לי ניתוק מהרצון האגואיסטי שלי.

הוא אינו נעלם, אך אני מתנתק ממנו, מתעלה מעליו, הרצונות של האחרים ולא הרצון שלי, הופכים ליקרים ביותר עבורי, בדיוק כפי שעבור אימא, רצונו של התינוק הוא היקר ביותר עבורה והיא מקדישה את כל כולה בדאגה אליו. אך זה טבוע בטבע שלה, ואילו אנחנו משׂיגים כזה יחס כלפי האחרים בזכות האור העליון.

כך אני מגלה את העולם העליון. ומאחר ואני מתנתק מעצמי וחי ברצונותיהם של האחרים ללא שום קשר עם עצמי, אני משׂיג מצב שנקרא "חירות ממלאך המוות", כשהרצון שלי, שקודם לכן הרגשתי בו את החיים שלי, כבר אינו מורגש בי כמקור החיים המחייה אותי. הוא אינו מחייה אותי. אני מרגיש חיים במילוי של רצונות/כלים אחרים, כי הרי הם הפכו להיות שלי. חירות ממלאך המוות מסמלת שהרצון שלי, אפילו ברמה ההתחלתית הנמוכה ביותר שמצטייר לי בצורת הגוף שלי, יכול להפסיק לחיות, להפסיק לקבל אפילו את אותה ההארה המחייה המינימלית הנקרא "קיסטא דחיותא", ואינני מרגיש שבזה איבדתי משהו. כבר אינני מייחס את עצמי אליו. כי הרי רכשתי כלי אחר הנקרא "נשמה".

הרצונות הזרים שאני מרגיש כשלי, נקראים הכלים של הנשמה שלי. והמילוי בתוך הרצונות האלה, זה מילוי באור נרנח"י של הנשמה שלי. שם אני נפגש עם הכוח העליון, עם השורש של הכול, וזה אומר שאני משׂיג דבקות עם הבורא. אז אני מבין שאותה ההרגשה הקטנה שברצון האגואיסטי שלי, שממנה אני התחלתי את דרכי, הייתה בסך הכול אשליה שבה הייתי חייב לחיות ולהתקיים כדי לצאת למציאות המקיפה והכוללת הזאת של השפעה.

והמציאות הקודמת הייתה פשוט מדומה, הייתה קיימת רק באשליה שלי, כמו בחלום. ולמעשׂה היא אינה קיימת, כי הרי אין מקום לרצון ליהנות. העולם הדמיוני והמלאכותי הזה נעלם כמו חלום. כך אנחנו נעים לעבר רצון אחר. וכל פעם האדם משׂיג בתוך הכלים הזרים שהופכים להיות שלו עצמו, ולכן כתוב: "אין אדם לומד, אלא במקום שליבו חפץ", באותו המקום, באותם הרצונות, הוא מגלה חיים עליונים, מושלמים ונצחיים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 26.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
דרך כל העולמות, ללא כל גבולות
הכלי של נשמתי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest