דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מקום שליבו חפץ…

מקום שליבו חפץ…

laitman_2010-03-10_5442-70.jpg

שאלה: כיצד מבקשים מהאור שישנה אותנו, אם איננו מרגישים אותו?

תשובתי: זה נכון, קודם צריך שיהיה רצון, ורק אחר כך אפשר לפנות לאור. אם תכתוב לך על פתק "צריך לבקש מהאור!", תקרא זאת מאה פעמים – דבר לא יקרה. זה יהפוך להרגל, אתה תחזור על המילים הללו כמו רשמקול, לא יותר.

אך ניתנה לנו האפשרות לשנות את הרצון בעזרת הסביבה, כיוון שאיננו חיים לבד אלא בין שאר האנשים. אתה מקשיב להם ומסתכל עליהם דרך זכוכית הקנאה, התאווה והכבוד – דרך כל התכונות הללו שמוטבעות בתוך הרצון ליהנות שלך. אתה רוצה לקבל מהם כל טוב ולהיות מעליהם. אם הם משתוקקים להיות גנבים, אז אתה רוצה להיות הגנב הראשי החזק והמצליח ביותר כיוון שהם מכבדים זאת. אם הסביבה שלך נותנת חשיבות לתכונת ההשפעה, אז באופן טבעי אתה מעוניין להצליח יותר מהאחרים כי זה חשוב לך. לכן, אתה יכול לשנות את רצונך בעזרת הסביבה. לכן כתוב: "נעשה ונשמע!", כיוון שאתה מסוגל לבצע פעולות שבסופן אתה תרצה לפתע משהו שאינו ומוטבע בך מלכתחילה – להשפיע לאחרים, לתת לכך חשיבות ואיכשהו בצורה אגואיסטית לרצות להיות בהשפעה.

אתה נמצא בחברה אגואיסטית, ואם החברה מתחילה לשכנע אותך שכדאי להשפיע, אז כמובן שאתה כמו שאר החברים שלך גם תתחיל לחשוב שכדאי להשפיע. בו בזמן אתה תחשוב שזה כדאי לך, אתה תהיה חשוב בעיניהם, תהיה גדול, תרכוש עולם עליון, תשיג את הבורא. להשפיע – אז להשפיע, העיקר – להרוויח. זה נקרא "לא לשמה". אם אתה מונע על ידי השתוקקות זו, ובכל זאת רוצה שיגיע האור וישנה אותך, אז יהוא מתחיל לשנות אותך, ולפתע אתה "נדבק בווירוס" כלשהו ורוכש את מה שלא היה לך קודם, את מה שלא רצית ולא התכוונת לקבל. לפתע אתה באמת מתחיל לחשוב שלהשפיע זה משהו מיוחד, משהו טוב, משהו נעלה. מאיפה זה מגיע? – זה מתפתח כמו מחלה שאף אחד לא רצה. אתה מתחיל לחשוב ברצינות שלדאוג לאחרים ולא לעצמך ללא תועלת ורווח כלשהו לעצמך, זה טוב.

כמובן שישנו רצף שינויים שאתה עובר. קודם כל אתה חושב שכדאי לך להתנתק מהרצון האגואיסטי שלך ליהנות, כך תרגיש טוב וחופשי יותר. אחר כך אתה חושב שכדאי להשפיע לאחרים, כי בזכות זה אתה תרכוש עליונות מסוימת וסוף סוף תתקרב לבורא וזה שווה משהו… וכן הלאה, עד שבהדרגה ישפיע עליך האור כך שתשיג כוונה טהורה הנקראת "לשמה", "דלהשפיע" בלבד, ללא שום קבלה לעצמך. אתה מרגיש זאת ובודק שזה ללא שום קבלה לעצמך.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 26.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
בן העולם הבא
דרך כל העולמות, ללא כל גבולות
מתוך השקר אל האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest