דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במרכז האיזון של שני כוחות

במרכז האיזון של שני כוחות

כנס בסוצ'י. שיעור מס' 2.

מלכתחילה בטבע קיים רק כוח אחד, שברא, מנהל וקובע הכול. הוא לא חיובי ולא שלילי. זו פשוט תכונה.

אנחנו יכולים להרגיש את הכוח הזה רק דרך ההפכים שלו, מפני שלא מרגישים כלום בצורה של איזו תופעה אחת, גודל אחד. המושג "גודל" מסמל, שבו כלולים שני פרמטרים: יסודי ומדידה (מיהו, מהו, איזה הוא).

ההרגשות תמיד מורכבות משתי תכונות מנוגדות שמבוססות על כל מיני ניגודים: שחור-לבן, שקט-רעש, וכדומה. כלומר, אנחנו, כנבראים, מרגישים את עצמנו רק אם יש בנו שני כוחות מנוגדים.

בורא, זהו כוח אחד יחידי שרוצה לברוא אותנו ולהביא אותנו למצב העליון. אבל כדי שאנחנו נתקיים ונוכל לבוא לכל מצב, אנחנו צריכים להיות מורכבים משלושה כוחות:

– מכוח שלילי, המבדיל אותנו מהבורא, האגו, שבלעדיו לא יכול להיות שום נברא.

– כוח חיובי, שיכול לאזן את האגו שלנו.

– כוח של תולדה, אמצעי, שמתגלה ביניהם, כתוצאה מאיזון נכון של שני הכוחות, כלומר שימוש מרבי באגו בצורה נכונה, בצורה של השפעה ואהבה. זו כבר תוצאה, מאחר והקו השלישי, האמצעי, זהו האדם.

כדי לאזן את האגו שמקבלים מהבורא, אנחנו חייבים להעריך אותו כרע, להבין שהוא ניתן לנו מלמעלה ולאזן אותו, כדי ליצור ממנו משהו הדומה לבורא. באופן כזה, כל העבודה שלנו מסתכמת בבקשה, בדרישה, בפעולה, שמושכת את הכוח החיובי המסוגל לאזן את הכוח השלילי.

את האגו צריך להעריך ככוח שלילי שנמצא בתוכי, ואת תכונת ההשפעה והאהבה, את האלטרואיזם, ככוח חיובי שנמצא מחוץ לי. הוא מהווה את התכונה של הבורא, לכן הוא מחזיק בתוכו את כל הבריאה. אנחנו צריכים לרצות לאזן בתוכנו את שני הכוחות, בכך שמשתמשים באופן מרבי באגו במצב מאוזן עם "קו ימין".

את כל זה ניתן לממש רק תחת השפעה של דוגמה טובה מהסובבים, מפני שלאדם עצמו אף פעם לא יופיע רצון לעבוד נגד הטבע המקורי שלו, נגד האגו. הוא תמיד יתחמק וימצא כל מיני שיטות, כדי לא לבטל את האגו.

איזון של האגו על ידי השפעה מסמל, או שימוש בו במצב של אפס, רק כדי להתקיים בצורה מינימלית, או צמצום בשימוש באגו, שלאחריו אפשר להשתמש בו בצורה נכונה על ידי איזון של קו ימין. אבל כל זה, רק באותה מידה שבה האדם יכול לעבוד עם הסביבה.

כל העולם הזה (הטבע הדומם, הצומח, החי והאדם), אותו המצב שאנחנו מרגישים, ניתן לנו כדי שאנחנו נוכל להשתמש נכון בסביבה ונרצה לרכוש את הכוח החיובי שמאזן את הכוח השלילי.

לכן כל העולם, זו התגלות של האגו על הרקע הלבן של האור, והאגו צריך להביא אותנו בהדרגה לכזה מצב, שנתחיל להרגיש את המצב הזה כבלתי נסבל. או שהוא יתפתח תחת השפעת האגו ההולך וגדל ויביא לייסורים שיאלצו אותנו לחפש איך להתמודד עם האגו.

או שאנחנו נפתח בתוכנו את הכוח החיובי הנכון ובעזרתו נרגיש אפילו את האגו הקטן ביותר שנמצא בנו כרע. זה יספיק לנו כדי לרצות לאזן, לנטרל ולהשתמש בו בצורה נכונה.

אבל בכל מקרה, התוכנית הטבעית של ההתפתחות שלנו שכל הזמן פועלת, ושאין אנו יכולים להשפיע עליה בשום צורה, מסתכמת בזה, שהאגו כל הזמן גדל גם בנו וגם בטבע הדומם, הצומח והחי, רק במידה פחותה יותר. הדבר היחיד שאנחנו יכולים, זה להרגיש כמה שיותר מהר את האגו כרע ובאופן כזה למשוך את האור המאזן ומתקן אותו.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בסוצ'י, 25.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בציפייה להשפעה עצומה
הדחף של סוצ'י והפריצה של סנט פטרבורג
ארוכה הדרך אל הטוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest