דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "ועכשיו אתה רואה?", – "כן!"

"ועכשיו אתה רואה?", – "כן!"

בעל הסולם, "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", סעיף נ"ד: "אמנם, אחר שרואה השי"ת, שהאדם השלים מידת יגיעתו, וגמר, כל מה שהיה עליו לעשות, בכח בחירתו והתחזקותו באמונת השי"ת, אז עוזר לו השי"ת, וזוכה להשגת ההשגחה הגלויה, דהיינו לגילוי פנים. ואז, זוכה לתשובה שלימה, שפירושה, ש"שב" ומתדבק בהשי"ת , בכל לב נפש ומאד."

אין כאן שום פרוטקציה, ואין מה לחכות שלבורא יימאס ושהוא ירחם עלינו כמו אב הרחמן. אין מה לצפות שהבורא יגלה מידת חסד ויכנס למצב שלנו, יראה איך אנחנו בוכים, יתרגש מזה ויוותר לנו על היגיעה שלנו.

כלומר, זה חסר כל משמעות לקוות, שבמקום היגיעה שלנו אפשר קצת לחכות, קצת לבכות והכול יסתדר מעצמו. בדרך כלל בעולם שלנו האדם מצפה דווקא לכזה יחס כלפי עצמו מצד בני האדם האחרים ומצד הבורא. אבל כאן זה לא קורה.

חייבים לבצע ולהשלים את כמות היגיעה הנדרשת מצידנו. ושזו באמת תהיה יגיעה, זאת אומרת יגיעה לבניית הכלי הרוחני שלנו לגילוי. כמו שנאמר: "חוק נתן ולא יעבור". אם יש לך כלי/רצון של עשרה גרם, שזו נניח, המידה הראשונה התואמת למדרגה הראשונה ההכרחית לגילוי הבורא, אז אתה תרגיש את הנוכחות שלו, כלומר שהוא יתגלה.

וכל עוד הרצון שלך הוא פחות מ"עשרה גרם", אז אתה נמצא למטה מסָף הרגישות ולא מרגיש את הבורא. זה נקרא שהבורא ניסתר. לפי העיקרון הזה עובדים כל החושים, כולל החושים הרוחניים.

התפיסה בחושים הרוחניים מתחלקת ל- 125 מדרגות שמתחלקות בפנים לעוד הרבה תת מדרגות. ומה שלא יהיה, אנחנו צריכים להגיע לדרגת הרגישות התואמת לדרגה הראשונה. וזה תלוי במידת היגיעה שלנו שעל ידה אנחנו מעלים את הרגישות שלנו, כלומר מרחיבים את הכלי שלנו.

זוהי הרגישות שלנו למידת ההשפעה, כי הבורא זו מידת ההשפעה, האהבה, החיבור. בצורה כזאת הוא מתגלה לנו. וזה אומר, שאנחנו צריכים בהתאם לזה להכין השפעה, אהבה, חיבור בתוכנו. ואפילו לא להשיג באופן ישיר את התכונות האלה, אלא רק שתהיה לנו השתוקקות לרכוש אותן. ואם את הרצון וההשתוקקות שלנו אנו מכוונים דווקא לזה ויש לנו מספיק כוח, אז אנחנו מתחילים לגלות את הבורא. זה הכול.

זה דומה לבדיקת ראייה אצל אופטומטריסט: "את האותיות האלה אתה רואה?", "לא!". "ועכשיו אתה רואה?", "כן!". ישנו סף רגישות לכל חוש וחוש, וכאשר הוא מושג, אז פתאום מתרחש הגילוי.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 29.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
השפעה רבגונית של האור
לראות את העולם כגן עדן
במרכז האיזון של שני כוחות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest