דף הבית / חינוך, ילדים / במעגל של חברים

במעגל של חברים

שאלה: בזמנינו, אצל הנוער המתבגר לרוב מופיעים דיכאונות, נצפה חוסר תמריץ בחיים, אפיסת כוחות. איך להתמודד עם הבעיה הזאת במשפחה?

תשובתי: העניין הוא, שאלה הן בעיות לא מודעות. ולא מפני שהמתבגר סובל מאהבה נכזבת או מבעיות בבית הספר. בדרך כלל, מה שמעסיק אותו זה שיתוף פעולה הדדי עם בני גילו, ולא בית הספר עצמו, שעבורו הוא לא יותר מאשר מקום לתחרותיות, מי יותר טוב ויותר חזק.

לכן ההורים צריכים להשתדל להפוך את ביתם למועדון, כדי שלילד שלהם יוכלו להגיע בחופשיות החברים ושהילדים לא ירגישו שההורים מהווים איזו הפרעה. תקשורת טובה ונעימה זה הגורם העיקרי שמונע הופעה של דיכאון אצל הילדים. זה רצוי ומועיל גם מנקודת מבט פסיכולוגית וגם מנקודת מבט גשמית. עדיף לאפשר להם לתקשר ביניהם בשטח שלך מאשר במקומות מפוקפקים (כמו פאבים, מועדונים למיניהם וכולי).

שאלה: בשיטה האינטגרלית ישנו תרגיל מאוד מעניין. נניח, שאצל אחד מבני הזוג יש דיכאון או מצב רוח רע, ואילו השני הוא שמח ועליז. כדי להוציא את בן הזוג מהדיכאון הוא צריך להיכנס לתוך מצבו, להביט על העולם בעיניים זהות, להתכלל בתוכו ואחר כך לאט לאט יחד איתו לצאת מהמצב הזה. האם אפשר להשתמש בתרגיל זה עם נער/ה מתבגר/ת?

תשובתי: קשה מאוד להשתמש בזה עם מתבגרים. אני לא חושב שזה בכלל אפשרי. זו התקפה קרבית. אפילו אם אתה מראה שאתה מוכן לכל התקרבות, אתה בזה, להיפך, מזמין בו גאווה והתנגדות: "לא רוצה!". צריך להבין את הפסיכולוגיה של המתבגרים. כי תוצאה כזאת אופיינית גם לאנשים מבוגרים שמייד מתחילים להתגאות ולהתרברב יותר.

לכן הכי טוב לעניין את הילד במה שמושך אותו יותר: ספורט, ריקודים וכולי. בגיל כזה תנועות פיזיות זורקות מתוך הגוף ומתוך הראש את כל הפסולת. זה טוב אם בבית יש טרמפולינה לא גדולה שעליה הילד יכול לקפוץ. זה ינער ממנו את כל השטויות.

בערבים אפשר לארגן בבית ריקודים, לאסוף את החברים שלו, ובאופן כללי לעשות איזו פעילות.

מתוך התוכנית "שיחות עם מיכאל לייטמן", 11.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
דמעות של אהבה ראשונה…
בואו נעשה היכרות
משפחה מאוחדת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest