דף הבית / אהבה / משפחה / במה תלוי האושר של חיי משפחה?

במה תלוי האושר של חיי משפחה?

שאלה : אילו עצות אתה יכול לתת לאנשים בייחס של משפחה וילדים? על מה כדאי להם לחשוב בכובד ראש?

שאלה: אלו עצות תוכל לתת לאנשים ביחס למשפחה וילדים, על מה כדאי לחשוב בכובד ראש?

תשובתי: הבעיה בחיי משפחה מסתכמת רק בדבר אחד, ביכולת לוותר זה לזה. המורה שלי, המקובל הגדול ברוך אשלג נהג לומר: "האושר של חיי משפחה תלוי ביכולת לסגור בזמן את הפה".

שאלה: מהי המשמעות של חיי משפחה בימינו כאשר אישה וגבר יכולים לחיות בנפרד?

תשובתי: הכול תלוי בחינוך, בזמנו קיבלתי מהוריי הנחייה והכוונה שגירושים לא באים בחשבון וזהו. כמובן שבמשפחה יכולות להיות כל מיני בעיות, במיוחד כאשר אנשים חיים יחד זמן רב, אני נשוי לאשתי כמעט 50 שנה, בעבר אנשים חיו כך ואילו היום סוציולוגים סבורים שכעבור שנתיים שלוש החיבה והקרבה נעלמים, אך לא צריכים להתגרש אפשר להימנע מכך רק על ידי וויתורים הדדיים ולא בשום צורה אחרת.

הערה: אתה אומר שאפשר להימנע מגירושים, אבל לא נותן נימוק לכך.

התייחסותי: הקמת משפחה, הולדת ילדים, אתה מחויב להיות אביהם, ללא נוכחות של אב יהיה לילדים הרבה יותר רע. ילדים זקוקים גם לאבא וגם לאימא גם אם היחסים ביניהם לא טובים. תדאג להשתיק את עצמך ולא את האחר ואז הכול יהיה בסדר, אני אומר זאת מניסיון אישי, למשל, אשתי ואני יכולים לריב מסיבה כלשהי אבל למחרת בבוקר חובתנו להיפגש זה עם זה עם בחיוך, אפילו אם הרגש מהריב אתמול עדיין לא נרגע ובוער לנו להוכיח את צדקתנו, זה לא בא בחשבון!

הערה: אבל זו חכמה של חכמת הקבלה…

תשובתי: זו לא חכמת הקבלה אלא הבנה פשוטה שבצורה אחרת לא תשיג שום דבר! אינך יכול לשנות את האנשים ולא את העולם, זה נאמר ברצינות. כל יום אשתי ואני מתחילים בטיול של חצי שעה ותמיד מחייכים זה לזה, למרות שבפנים לכל אחד יש מטען רציני של בעיות אבל במהלך הטיול הוא מתרוקן בהדרגה וכך כל יום, אבל היום מתחיל מהחלטה שמה שהיה אתמול נגמר, אפילו בצורה חיצונית. בנוגע לילדים, הכול פשוט מאוד: אל תטיף להם מוסר, באמצעות מילים לא תצליח לחנכם, אלא רק תדחה אותם ממך, אפשר לחנך רק באמצעות דוגמה ללא מילים, הילד מסתכל ולומד. אם יחד עם זאת אתה אומר משהו אתה מקלקל את החינוך.

מתוך וובינר "סיכומי שנה", 26.12.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest