דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במה תלויים החיים שלנו?

במה תלויים החיים שלנו?

כנס גאורגיה. שיעור מס' 1

שאלה: אם הבנתי נכון, חוכמת הקבלה זה מדע שעוזר לנו להתקדם קדימה. האם ניתן לומר, שהכול בידיים שלנו ותלוי בנו? כיצד ייראה יום המחר? כלומר, החיים אינם תלויים במקריות, אלא במאמצים, בכוונות ובעבודה שלנו.

תשובתי: בעולם אין שום מקריות! ככל שאנחנו חודרים יותר ויותר לתוך העולם שלנו, כך ביתר בירור אנו רואים שאין מקריות. פשוט יש חוסר ידיעה של חוקי הטבע. אנחנו כמו ילדים אומרים: "פתאום זה נפל, פתאום נשבר". זו לא מקריות, אלא חוסר ידיעה של כל התנאים, מדוע זה קרה.

לכן, לא יכולה להיות מקריות בטבע. אנחנו רואים את זה, החל מהחלקיק הקטן ביותר ועד מבנים מורכבים. הכול דטרמיניסטי וכפוף באופן מדויק לחוקים. חייבים להכיר ולקיים את החוקים האלו, ואז הכול יהיה בסדר.

קיים אצלנו פיתרון פשוט מאוד של השאלה. הטבע מציג לפנינו את הבעיות של חוסר האיזון שלנו איתו בצורה של משבר, בעיות! נניח, שיש לי לחץ דם גבוה, כלומר, זו בעיה. קיים מצב נורמלי וקיים מצב של חולי שלי, שאותו אני יכול למדוד ביחס למצב הנורמלי, אני יכול לראות ולאזן. זה נקרא ריפוי המחלה, החזרה לאיזון, אפילו שזה מלאכותי, אבל בכל זאת, זוהי חזרה לאיזון.

אותו הדבר גם כאן. אנחנו נמצאים בחוסר האיזון עם הטבע, שנגלה אלינו בסוגים שונים של משברים, במדע, בתרבות, בפיננסים, בכלכלה, בחברה האנושית, בטרור, באקולוגיה במה שרק תרצה. אנחנו צריכים לאזן את עצמנו. זו לגמרי אותה המערכת, מה שבתוכנו, זה מה שגם מחוצה לנו.

חוכמת הקבלה מלמדת באיזו צורה לאזן את עצמנו. אנחנו יכולים לצפות ולראות את זה בתוך הטבע עצמו, אבל חוכמת הקבלה עוזרת לנו ללמוד את זה מהר יותר, ולא יותר מזה. לחסוך בייסורים, זוהי הבעיה שפותרים. אנחנו נגיע בכל מקרה לזה, אבל השאלה באיזו דרך?

תתאר לעצמך, שההוריקן שעבר בניו-יורק יעבור לא רק עליה, אלא גם על מדינה לא מפותחת. איך היא תצא מהמצב הזה? זה יזרוק אותה חזרה לימי הביניים, ואף אחד לא יוכל לעזור. אולי ישלחו כמה מטוסים עם קמח, וזהו.

לכן, חייבים לחשוב על זה, וחבל מאוד שהאנשים בינתיים לא תופסים את העניין עד הסוף. תחשוב כמה הם היו יכולים להקדים את ההתפרצויות הרציניות של המחלה, בעזרת "התרופה הרוחנית".

מתוך שיעור מס' 1 בכנס גאורגיה, שאלות ותשובות, 05.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
האם כדאי לחכות 150 שנה?
בדיקת האיזון
ללמוד לחיות באיזון עם הטבע

One comment

  1. שלום לבני ברוך המקסימים
    ממש תודה , זה מדהים כרגע עלתה לי שאלה בראש שדי הציקה לי בימים האחרונים ופתחתי עכשיו את האתר וראיתי את התשובה מול עיני

    תודה מכל הלב

    אוהבת רחל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest