דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במה לפתות את עצמי?

במה לפתות את עצמי?

laitman_2010-03-15_5705_us.jpg

שאלה: למה אנחנו מדברים רק על הרגשת חיסרון? למה אנחנו שוכחים את מה שמחכה לנו בסופו של דבר, את התועלת שנפיק?

תשובתי: במילים אחרות: "מה יהיה לי מזה?".

בעצם גם זה נכון. אנחנו צריכים להגביה את האהבה בעינינו. זה נקרא "לא לשמה". כי מצד אחד, אני רוצה להשיג את המטרה, את האהבה החלוטה, שבה ה"אני" שלי יתמוסס מבלי להותיר עקבות, ומהצד השני, מהיכן אפשר לקחת לזה חומר דלק? איך אפשר לעשות לפחות צעד אחד לקראת מה שפשוט מבטל אותי?

ולכן אנחנו צריכים לתאר לעצמנו משהו שקשור לקבלה. אי אפשר להתקדם קדימה ללא זה. לכן, תשקר לעצמך, אבל כאילו שאתה משקר למישהו אחר. "כן אני הולך לקראת השפעה ללא גבולות, לא יהיה לי כלום, אני לא צריך שום דבר, אני רק רוצה להתכלל בזולת, לאהוב אותו ללא כל חשבון על עצמי, ללא שום תועלת לעצמי… אבל מצד שני אני ארגיש הרגשה נפלאה, ארכוש עולם רוחני, נצחיות, שלמות…".

תשקר לעצמך, כדי לא להישאר באפיסת כוחות. וגם זה לא שקר. כי הבורא הוא טוב ומטיב, מטרת הבריאה היא תענוג. אבל תענוג ברצונות כאלה, שהיום בכלל לא מושכים אותי.

חוץ מזה, כמו שכתב בעל הסולם, אנחנו צריכים לשמור על איזון בין כוח הקבלה וכוח ההשפעה. כמה אני אקבל, כמה צריך לתת. בכך אני מחזיר את כל הטבע לאיזון, ואיזון הוא המצב הבריא ביותר. מדובר על הבריאות שלנו, על האקולוגיה, על החברה האנושית ועל חיי המשפחה. במקום להתגרש, האנשים יחיו יחד בשלום ויגדלו ילדים. האדם יתעלה מעל לחיים הקצרים שלו ויראה את כל התהליך האינסופי, את כל הדרך הגדולה שעכשיו הוא עובר חלק ממנה.

כאשר אתה מגיע לאיזון עם הטבע, נפקחות לך העיניים ואתה רואה הכול. אז תתחיל להתאזן במצב הנוכחי, תחפש שיווי משקל בין קבלה להשפעה עם עצמך, עם החברים, עם המשפחה, עם העולם. הרי אתה מגלה אחת מ–125 המדרגות, את המדרגה הנמוכה ביותר, מדרגת אפס. כל ההיסטוריה שלנו, כל ההתפתחות שלנו, כל האבולוציה האנושית מביאה אותנו למצב שבו מתגלה לנו חוסר האיזון בצורה הגלויה ביותר מה רק לא מחכה לנו בעתיד: מגפות, מלחמות וכדומה. וכל זה כדי להראות לך עד כמה אתה לא מאוזן. מדענים רבים כבר מדברים על הצורך באיזון (הומיאוסטזיס).

לכן, תאזן את עצמך במצב הנוכחי, ואז תעלה למדרגה הבאה. ושם שוב תצטרך ליצור איזון. בסופו של דבר אתה תראה, שכל זה הוא תשלובת (קומפלקס) אחידה, טבע אחד, הבורא, כוח יחידי. ואז יהיה לך קל יותר להגיע לאיזון איתו. זאת כל העבודה שלנו.

לכן, מי שרוצה להיות בריא, שבע, מאושר – יצטרך לקבוע את האיזון.

מתוך שיעור על מאמר "השלום" של בעל הסולם, 10.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
קבוצה פלוס/מינוס הבורא
לא צריך לזייף
השפעה ללא שכר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest