דף הבית / המשבר ופתרונו / במהירות לציביליזציה חדשה

במהירות לציביליזציה חדשה

היום האנושות מצאה את עצמה במערכת חדשה, שאינה מוכרת לה כלל. כדי להבין זאת טוב יותר, נביא דוגמה, איך לפני חצי מאה אדם שהתרגל ליחסים משפחתיים, חברתיים, כלכליים מסוימים הגיע פתאום לארץ אחרת, נניח מאמריקה לרוסיה, איפה שהכול היה שונה, והוא פשוט לא הבין מדוע הכול מסודר ובנוי בצורה כזאת.

האמריקאים התפלאו למה ברוסיה כל כך קשה לממש פרויקט זה או אחר. כי אצלם מייד היה מופיע איזה יזם שהיה לוקח את הרעיון החדש ומממש אותו בפועל בחיים והיה מרוויח מזה. וברוסיה זה היה בלתי אפשרי, ולכן הכול היה נשאר במצב עגום.

ולהיפך, כאשר אתה מגיע מרוסיה לאמריקה, אז אתה רואה אינדיבידואליזם ענקי, תחרותיות, כולם "מצפצפים" על כולם, כל אחד הוא אינדיבידואליסט צר באופן מיוחד, מעניין אותו רק ה"אני" שלו. וזוהי נורמה חברתית.

לכן, כזו אי הבנה זה את זה הדהימה את האנשים, שמצאו את עצמם במערכת שונה.

ואילו עכשיו, כל האנושות "נכנסת" למערכת חדשה, כאילו שנוסעת ברכבת, שמתגלגלת לאן שהוא ופתאום נכנסת לאיזה פארק ענק לא מוכר, לציביליזציה חדשה לגמרי שמושתתת רק על הבנה הדדית ועל שיתוף פעולה הדדי. יחד עם זה, לא נלקחים בחשבון הנתונים הטבעיים המולדים שלנו, שום תנועות והשתוקקויות, קיימת רק מציאות שהוכנה עבורנו. אבל אנחנו לא מוצאים את עצמנו מייד במערכת נוקשה שבה מקושרים הדדית לחלוטין ויכולים להצליח רק דרך התפיסה האינטגרלית, אלא הטבע מביא אותנו לזה באופן הדרגתי, בכך שלוחץ עלינו לאורך כל האבולוציה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות האדם", תוכנית 2, חלק 1, 05.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אינטגרליות, שאין לאן לברוח ממנה
חינוך העולם החדש
מוכרחים ללכת בעקבות חוקי הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest