דף הבית / המשבר ופתרונו / על קבלה, מרקס והשקר הגדול

על קבלה, מרקס והשקר הגדול

היום מסתיימת המגמה שליוותה אותנו לכל אורך אלפי שנות ההתפתחות. האגו אילץ אותנו לרדת מהעצים ולהתחיל בהתפתחות האנושית. אנחנו עברנו דרך שלבים רבים וצורות שונות: עבדות, חרות מדומה, ימי הביניים, קפיטליזם. ואנחנו כל הזמן עבדנו כדי להרוויח, להצליח ולהתקדם. אבל בימינו, ה"שותפות" שלנו עם האגו מגיעה לקיצה.

יש לכך מספר סיבות ואחת מהן היא, שהאגו עצמו אינו מרגיש יותר סיפוק. אנחנו מקבלים כל טוב, אבל זה לא ממלא אותנו. אפילו העשירים מרגישים יותר ויותר שלא נשאר להם כלום, מכיוון שמילוי בלי חיסרון אליו לא מביא שום תענוג.

באופן כללי, האליטות מתייחסות לעולם כמו לרכוש שלהן ובונות לעצמן "עולם ומלואו". הן מבלבלות אותנו בעזרת כלי התקשורת, משכנעות אותנו לעבוד "מצאת החמה עד צאת הנשמה", ללכת בעקבות צווי האופנה, לקנות דברים ושירותים מסוימים ושוב לעבוד. כל הזמן פורץ בלבול, מלחמות, מהומות, כדוגמת "האביב הערבי". בשביל מה כל זה? כדי לשלוט בשקט על העולם, ולהרוויח לעצמם מיליארדים. העבודה האינסופית הזאת נעשית דרך הממשלות וערוצים אחרים שקומץ קטן של אנשים עומדים מאחורי זה.

אבל גם הם מתחילים להרגיש שהמצב יוצא מכלל שליטה. בהתאם לחוקים של ההתפתחות האגואיסטית, העולם בצורתו הנוכחית מגיע לסיומו, נכנס למשבר גלובלי. אף אחד לא מעוניין בזה, כולל האליטות, שמעוניינות להמשיך ולעודד בלי סוף את החברה הצרכנית. אבל זה לא מצליח.

ועכשיו צריך להחליט לאן פנינו מועדות. לכן, מצד אחד, פותחים מחדש את ספריו של מרקס ומצד שני, מתגלה חכמת הקבלה.

בימינו מתחילים לדבר על שימוש אחר ברצון לקבל. ברור שהשלב הבא הוא בניית חברה מאוחדת שבה אנשים עובדים כשעה בשבוע. מפני שכבר היום אנחנו לא זקוקים לכל מה שאנחנו מייצרים. היום האחדות היא המודל ההכרחי בחברה האנושית. בלי זה אנחנו לא נקבל אפילו לחם חוק. אם אנחנו לא נתחבר, אז נישאר בלי הכרחיות מינימלית לקיומנו. אבל האנושות לא יודעת כיצד מתחברים, אף על פי שדווקא זה מה שנדרש ממנה. בסופו של דבר, כשהיא נתקלת בבעיה קשה, היא מתקדמת לאבדון ולא רואה שום פיתרון.

בדיוק כאן אנחנו מוציאים את חכמת הקבלה מהמסתור ו"מנפנפים" בה על רקע "הקפיטל" של מרקס ומקווים שישמעו אותנו.

שאלה: אילו הוכחות אנחנו יכולים להביא?

תשובתי: יש לנו הוכחות משני הכיוונים:

• ישנן הוכחות שכליות, כפי שנאמר "איזהו חכם הרואה את הנולד". בלי לחכות לצרות גדולות, אפשר לשכנע את האנשים בנכונות וביעילות של גישתנו על סמך דוגמאות.

• או, במקום זה, ההוכחות תבואנה בלבוש של אסונות.

אנחנו מצידנו משתדלים להגיע לאנשים לפני המכות. אבל זה לא קל. כלי התקשורת לא נמצאים בידינו. האליטות בנו לעצמן צבא של כלכלנים, פיננסיסטים ומקצוענים אחרים שמטרתם לבלבל את האנשים ולטפח את השקר הגדול. וכל זה כדי שעשרות אנשים שנמצאים ב"שפיץ של הפירמידה" יוכלו לשלוט. על מה יש לשלוט? היום אפילו הם בעצמם לא בדיוק יודעים. זה כבר לחלוטין יצא משליטתם…

מתוך שיעור על פי מאמר "השלום", 15.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ערבות הדדית או קומוניזם?
במחלוקת עם המציאות החדשה
מרקסיזם – לא מה שחשבנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest