דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בכי על כוס שנשברה

בכי על כוס שנשברה

העליון יכול לסייע לתחתון, בתנאי שהתחתון עושה מאמצים להידבק בעליון. אבל להידבק בעליון אי אפשר לבד, כי דבקות, זה כשאתה רוצה להביא לו כלי דהשפעה מקולקל כדי שהוא יתקן אותו. אנחנו הרי מקולקלים. מתי אני מרגיש את עצמי מקולקל? כשאני רוצה להתחבר עם מישהו ואיני מסוגל לכך. אז אני לוקח את הכלי השבור הזה ואומר לעליון: "תתקן!". הוא מתקן אותו, ואז יש לי כלי שלם עם מידת השפעה מסוימת. אני עושה בתוכו פעולה, התקשרות בפועל, בכלי המתוקן, ואז אני משיג מדרגה רוחנית.

כלומר, הייתה לי כוס קטנה שבורה. ביקשתי מהעליון והוא תיקן אותה, כלומר נתן לי כוח להדביק את הכוס הזאת, והיא נהייתה שלמה. עכשיו אני יכול למלא את הכוס הזאת על ידי פעולת השפעה, ואני ממלא אותה. זה נקרא שהשגתי דרגת נפש דנפש דעשיה.

ושוב אני פונה לחברים, לקבוצה, ושוב מברר עם עצמי ומגלה עד כמה שאני לא רוצה להתקדם הלאה, עד כמה הכלי שלי שבור. ושוב מבקש מהעליון לתקן אותו. כי אני הרי צריך לתת לו משהו, כדי שהוא יתקן. אחרת, עם מה אני אבוא אליו, עם איזו בקשה? אני צריך לבוא ולבכות שהכלי שבור, כמו שילד קטן בא ובוכה שהכוס נשברה. ואז העליון יתקן ואני שוב ממלא את הכלי המתוקן בהשפעה, שאותה רציתי ומשיג את המדרגה הרוחנית הבאה, רוח דנפש דעשיה. כך אני עולה ב- 125 מדרגות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 07.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אתה קלקלת? אתה תתקן!
תטליאו לי את הנשמה!
לאסוף ולהדביק את כל הרסיסים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest