בית עבור הבורא

laitman_2010-03-10_5461-70.jpg

חיוני מאוד להבין שכל מה שאנחנו קוראים בספר הזוהר, מתרחש בתוך החיבור שלנו. הקשר בינינו יוצר (מוליד) "מקום", מימד חדש, בו יתגלה הבורא. הרי המקום הזה אינו קיים בפני עצמו. אך אם כל אחד מאיתנו, על ידי הנקודה שבלב שלו, משתוקק להתחבר עם האחרים, אזי המאמצים המשותפים שלנו בונים את המקום הזה, את רשת הקשר בינינו לגילוי תכונת ההשפעה, הבורא. ניתן לקרוא למקום הזה קבוצה.

אנשים תמיד שואלים: "היכן נמצאת הרוחניות: למעלה, למטה, איפשהו בצד?" – זה לא נמצא בשום מקום, כי אין לו מקום. אתה חייב לבנות את המקום הזה מהיחס שלך כלפי אחרים. ביחד אתם בונים מקום רוחני ובו מגלים את הבורא. והבורא בעצמו נקרא "מקום", מאחר ואנחנו מרגישים אותו רק לפי אותו "המקום" שאנחנו יוצרים עבורו.

הבורא קיים מחוץ לכל מקום. אתם בעצמכם צריכים לבנות אותו, את הרצון הכללי המתוקן, הדומה לבורא בתכונת ההשפעה, ואז בתוכו מתגלה הבורא. הוא יכול להתגלות רק באופן כזה, בהשתוות התכונות, במקום המתאים לו, באותה תכונת ההשפעה. ואפשרות אחרת אינה קיימת.

המקום הזה הוא בית המקדש, ביתו של הבורא, הרצונות של המלכות, אשר רכשה את תכונות הבינה. לכן היא נקראת בית המקדש, בית של קדושה. מלכות היא בית, והקדושה היא תכונת ההשפעה של הבינה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 08.09.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest