דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / בית המקדש שבלב

בית המקדש שבלב

laitman_2010-02-02_2054-70.jpg

שאלה: מדוע לשם תהליך התיקון היה צורך בחורבן של שני בתי מקדש?

תשובתי: הכלי הרוחני המתוקן חייב "לקבל על מנת להשפיע". אך תחילה יש צורך להשיג את תיקון הכוונה להשפיע, ואחר כך "לקבל על מנת להשפיע". לכן גם השבירה של המצב המושלם "עולם אין סוף", שנברא על ידי הבורא, התבצעה בשני שלבים: מ"לקבל על מנת להשפיע" ל"להשפיע על מנת להשפיע".

כלומר בחורבן בית המקדש הראשון איבדנו את אור החיה, ואחר כך מ"להשפיע על מנת להשפיע" ל"לקבל למען עצמי" (רצונות טמאים, קליפות), זה חורבן בית המקדש השני, שבו איבדנו את אור הנשמה. וכך מצאנו את עצמנו בעולם שלנו.

כך נוצר עבורנו שׂדה לעבודה, לבנות מחדש את בית המקדש. מאחר ואנחנו עושים זאת בעצמנו, אנחנו מגלים את עצמנו באור המושלם ביותר, אור היחידה.

אותו הדבר גם בנוגע לבניית בית המקדש הגשמי, לכן תחילה, כמו גם בבתי המקדש הקודמים, עלינו להשיג את המדרגה הרוחנית בתוכנו, ואחר כך כבר לבנות בית מקדש חיצוני.

נשאלת השאלה: האם נצטרך לבנות את בית המקדש בעולם הגשמי? הרי נאמר שברגע שהעולם שלנו מגיע לגמר התיקון השלם, העולם המדומה הזה נעלם מתפיסתנו, ואנחנו תופסים בתכונות המתוקנות שלנו רק את העולם הרוחני? – בכל מקרה, בית המקדש השלישי גם אם הוא יבנה מאבנים, זה יקרה רק לאחר שנבנה אותו בתוך הלב שלנו, כפי שזה היה עם בתי המקדש הראשון והשני. לכן עלינו לרכז את כל תשומת הלב שלנו לתיקון הלב.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 15.04.2010


השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest