דף הבית / משבר עולמי / ביקוש גובר לנושאים "לא זוהרים"

ביקוש גובר לנושאים "לא זוהרים"

photo_rav_gh70_304.jpg

שאלה: בעשורים האחרונים הטלוויזיה המודרנית לא עסקה בנושאים הקשורים לסולידאריות ולעזרה הדדית. שידורי הטלוויזיה היו אמורים להיות זוהרים, קשוחים ועקובי דם. לאחרונה, שמתי לב, שדווקא שאלות של הקרבה עצמית ועזרה הדדית הופכות לאקטואליות ומבוקשות. האם זו עוד תוצאה מהמשבר?

תשובה: המשבר מנקה, כמו שכתוב, כפי שמלח מטהר בשר, כך ייסורים מטהרים רצונות. כדברי חז"ל (תלמוד בבלי, ברכות ה).
אלא שיש שני סוגי ייסורים:

  • סוג אחד הם ייסורים שהאדם עובר בעל כורחו, ייסורים שנמשכים, עד שהאדם בלית ברירה מחכים כדי להימנע מהם, ולאט לאט מתחיל להבין את סיבתם ומטרתם.
  • סוג שני של ייסורים הם, שהאדם מודע להם, כשהאדם לומד את חוכמת קבלה, את תכונות העולם העליון, משווה את עצמו איתן וסובל אז בגלל שהוא לא כזה. במידה זו הוא מתקן את עצמו ומתמלא בכל טוב.

סנט לואיס, שיעור 8 – הכל מתחיל מהכרת הרע

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/Y0qYD

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest