דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / ביציאה ממצרים…

ביציאה ממצרים…

התורה היא אור שיורד מלמעלה על כל אחד מאיתנו, ומתקן את האגו האישי שלו, וכך מקשר את האדם דרך המצבים המתוקנים עם כל השאר, עד שכולנו נהפוך לאחד שלם כללי מקושר שלא ניתן לנתקו.

התורה מדברת על התיקון הרוחני של האדם. חומש "בראשית" נותן לנו את היסוד המהותי של הבריאה. נאמר בו שהבורא לא ברא שום דבר חוץ מרע: "בראתי יצר רע (האגו)… בראתי תורה תבלין". אבל מתי הוא נתן את התורה? רק לאחר יציאת מצרים, בהר סיני, מפני שתחילה זה צריך להתגלות בתוך האדם וכל האנושות. האגו צריך להראות את עצמו כתופעה מזיקה באדם, ככוח שהורס אותו, את החיים שלו, והעיקר, כוח שמפריד אותו מהבורא, מהשלמות.

האדם צריך להבין בעצמו, שהאיחוד עם הכוח העליון זה מצב מושלם, ולא סתם לשמוע סיפורים על זה, כי זה לא מושך אותו לזה, יש לו הגדרות אחרות לגמרי. רק כשאנחנו מתחילים להבין ששלמות, זה תכונת השפעה ואהבה, אז הכלל "ואהבת לרעך כמוך" הופך למטרה שלנו. ואילו אנחנו מרגישים את עצמנו במצב המנוגד לזה: בשנאה הדדית, בדחייה, בריחוק זה מזה.

הכרת המצב האמיתי של הטבע שלנו נקרא "יציאת מצרים". וכשאנחנו מגיעים להר סיני, אנחנו יודעים בדיוק מי אנחנו, מה אנחנו ומה אנחנו רוצים. כי בכל אחד מאיתנו יש כבר את נקודת "משה" שמדברת על כך שאנחנו רוצים לצאת מה"פרעה" שלנו. אנחנו יצאנו ממנו במקצת, אבל בעצם הוא נמצא בתוכנו. כשאנחנו במצרים, נדמה לנו שפרעה שולט עלינו מבחוץ, אבל עכשיו אנחנו מתחילים להבין שהוא נמצא עמוק בתוכנו, ואנחנו כל כך קרובים אליו, שעכשיו צריך לבער אותו מתוכנו, ויותר נכון לתקן.

במילים אחרות, תכונה של טוב ואהבה קיימת רק בתור תכונה אגואיסטית מתוקנת: ניתן לנו חומר במצב לא מתוקן, ואנחנו צריכים לתקן אותו. ורק זה! אין עדיין חומר אחר. לכן עברנו את מצרים דווקא כדי להרגיש, שאני זה פרעה, ואני מאוד רוצה להיפטר מהמצב הזה. כשאני מתרומם במקצת מעל תכונת מצרים שבי, רוצה להשתחרר ממנו, אז אני נחשב כביכול שיצאתי ממצרים". אבל רק "כאילו", זה עדיין לא בחומר.

הבורא זו תכונת השפעה. אם נהפוך את האגו שלנו להשפעה, אז התכונה הזאת תופיע אצלנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 28.1.2015

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/bQDZv

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest