דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בין הרצוי והמצוי

בין הרצוי והמצוי

שאלה: בזמן קריאת ספר הזוהר, היכן אנחנו צריכים להשתדל למצוא את הקשר בינינו, בשכל או ברגש?

תשובתי: ברגש. ואם לא מסוגלים, אז השכל צריך לעזור. אבל קודם כל צריך לחפש קשר רגשי.

הזוהר מתאר לנו את אותו הקשר בינינו, שבו אנחנו קיימים. הקשר הזה יתגלה כמלכות דאין-סוף, המלאה באור אין-סוף, בנוכחות הבורא, בגילוי הבורא. לזה אנחנו צריכים להשתוקק.

לכן, בזמן קריאת הזוהר, אנחנו משתדלים לתאר לעצמנו את הקשר הנכון בינינו. בימינו, הנחיצות של הקשר הזה עבור כל האנושות כבר מתחילה להתגלות באופן מוחשי. לכן מגיעה חכמת הקבלה ומתגלה לכולם, ודורשת מאיתנו (מאלה שקיבלו התעוררות מעט קודם והחלו לעסוק בה) שנתחיל להפיץ אותה לכולם, כדי שכולם יתחילו לגלות שהם נמצאים במשבר, כלומר בקשר שעבד קודם לכן ועכשיו אינו עובד, ושחייבים לאתר את הקשר החדש בינינו.

לא ניתן לאתר את הקשר החדש הזה בצורה אגואיסטית וטבעית, כמו קודם לכן. הרי הקשר הזה, שכבר קיים במערכת הגלובלית והאינטגרלית שפועלת לפי עיקרון הערבות ההדדית, מתגלה בעולם במידה מסוימת. לכן אנחנו נמצאים בבעיה: מתגלה בינינו קשר טוב יותר, אך אנחנו עדיין מתייחסים אליו בצורה אגואיסטית. הפער בין המצב הרצוי, שכבר התגלה בעולם, למצב המצוי שבו אנחנו שורים – זהו המשבר.

קריאת ספר הזוהר, ובכלל, כל לימוד חכמת הקבלה וכל המאמצים שלנו, צריכים להביא אותנו למצב שבו נתאים את עצמנו לאותה רשת הקשר שמתגלה בינינו. כי היא מתגלה כבר כמתוקנת הרבה יותר ממצבנו המקולקל. וכשאנחנו בודקים את המצב, אנחנו קובעים שהעולם נעשה מחובר ואנחנו איננו מחוברים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 05.09.2011
ידיעות קודמות בנושא:
להביא את העולם לחיבור
גלאי לגילוי הבורא
ים של שכינה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest