בים של אור

ספר הזוהר. פרשת "ויקהל, סעיף 131:

"…גם נודע, שבעת שבינה ותו"מ מתנשאים ועולים למדרגתם מרקיע ולמעלה, הם לוקחים עמהם את המדרגה התחתונה, שהלבישה אותם, בעת שהיו נפולים בה, ומעלים גם אותה למעלה מרקיע."

שאלה: מי הם ה"עליונים" וה"תחתונים"?

תשובתי: יש ים של האור העליון שממלא את הכול בצורה שווה. ובתוכו נמצאים כל מיני רצונות שגם כן ממלאים את אותו האור העליון, והוא נמצא בהם, בתוך הרצונות האלו. הרצונות האלה של הנברא האחד הזה מתחילים לפעול בשיתוף עם האורות שהם מגלים בנפרד, כי כל אחד מהם מגלה אור בתוכו, מפני שנפרדים זה מזה.

הרצף הזה של המצבים שהם עוברים נקרא "תיקון הבריאה". לפני זה הייתה הכנה ל"קלקול" הבריאה: התפתחות עולם א"ק, עולם הנקודים, שבירה, תיקון עולמות אבי"ע. אחר כך לידת אדם הראשון, חטא עץ הדעת ותיקון יחסִי של אדם הראשון, עד לכזאת מידה כדי להביא אותו לתחילת "הכרת הרע".

ומרגע זה והלאה, מאותו המצב, מאותו ההבחן והלאה, כל מה שקורה ביחס בין הרצונות ובין האורות הוא יחס שנקרא "תיקון הבריאה", ובו אנחנו נמצאים.

רק על זה אנחנו מדברים. התיקון הוא פשוט: איך לאזן את הכלים, הרצונות, עם האורות. שאז גם האורות וגם הכלים ירגישו את עצמם טוב ומתוך זה יגיעו להשתוות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 27.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כזאת מנוחה חסרת מנוח
שניים, זה מול זה
מגבר בעוצמה פי 620

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/qf9cD

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest