דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ביטחון רוחני זה ביטחון בהשפעה

ביטחון רוחני זה ביטחון בהשפעה

שאלה: ממי צריך להגיע הביטחון שלי ביום המחר, מהחברה או מהבורא?

תשובתי: הביטחון מגיע ומתגלה רק בקשר בין בני האדם. הביטחון הגשמי מתגלה בחברה הגשמית, והביטחון הרוחני – בחברה הרוחנית. אם יש לי ביטחון רוחני, זה לא אומר שאינני זקוק לשום דבר, אלא זה אומר שאני בטוח שלא יחסרו לי כוחות להשפיע לאחרים ולבורא. הביטחון שלי מופנה לא כלפי עצמי, אלא כלפי המטרה, שאני בטוח שהסובבים יתמכו בי לפי עיקרון הערבות. איזה ביטחון אני צריך מהם אם אני נמצא בעולם הרוחני? – שלא יחסר לי כוח ההשפעה, ויחד עם זאת אני צריך גם להיות בטוח בעולם הזה, שלא יחסר לי מילוי לרצון לקבל.

שאלה: אז בעצם אינני יכול להסתפק בביטחון רוחני? אני זקוק גם לביטחון ברמה הגשמית?

תשובתי: אתה נמצא בעולם הזה, ולכן אתה חייב לדאוג לצרכים ההכרחיים שלך. אתה חי בחברה, ולכן אתה חייב לדאוג לה. גם ברמה הרוחנית הגבוהה ביותר, כל עוד העולם הגשמי לא נעלם מתפיסתם של בני האדם, הם חייבים לדאוג לצרכים של היום ומחר, לסחורות, למזון וכן הלאה, אך הם יעשו זאת לפי ציווי החוק הרוחני. גם כשאתה עולה במדרגות הרוחניות, אתה בכל זאת חייב לספק לעצמך את החומריות, מפני שעדיין לא תיקנת את הכלים שבהם אינך יכול לערוך חשבונות, את "לב האבן" שלך.

לכן, חשוב להבדיל בין הביטחון הגשמי לביטחון הרוחני. בגשמיות אני דואג לעצמי, לקרובים שלי ואפילו לכל החברה האנושית, ואילו הביטחון הרוחני נמצא למעלה מכך, זהו הביטחון בכך שנגיע להשפעה המקסימלית בכל רגע של חיינו.

מתוך שיעור בנושא הרגשת הביטחון, 03.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הביטחון האמיתי מגיע מהאור
הביטחון מתגלה באיחוד
שלוש רמות של ביטחון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest