דף הבית / חינוך, ילדים / ביחד אפשר לעשות כל כך הרבה דברים טובים

ביחד אפשר לעשות כל כך הרבה דברים טובים

Laitman_2010-12-05_8708_us.jpg

אנחנו רואים שחיים בתקופה מיוחדת. מעולם בהיסטוריה שלנו, הטבע , כל התנאים החיצוניים והפנימיים, לא דרשו מאיתנו להשתנות. כל הזמן התקדמנו עם האגו שלנו שגדל, חרשנו את העולם הזה והתאמנו אותו למה שנוח לנו.

ועכשיו, בפעם הראשונה, אנחנו צריכים להתאים את עצמינו אליו, להקנות לעצמינו חינוך גלובלי ואינטגרלי, שילמד אותנו לחשוב אחד על השני ולהיות "ילדים טובים", כמו בגן ילדים. הרי בלי זה הגן שלנו לא יוכל להמשיך להתקיים.

אם נפנה למומחים: סוציולוגים, פסיכולוגים, הם יאמרו שאפשר לעשות זאת בדרך שבה אנחנו פועלים, במסגרת קבוצה. זאת אומרת שצריך לארגן קבוצה ולהתחיל לנהל בה דיונים, אימונים, אירועים משותפים, תרגילים, כך שאנשים יראו כמה טוב להיות ביחד, כמה אדם מרוויח אם לידו יש אנשים שדואגים לו, כמה דברים טובים אנחנו יכולים לעשות ביחד: לנוח, לבלות, לתמוך אחד בשני.

לא במקרה התחלתי מזה שסיפרתי על התפתחות האגו ואמרתי שהתפתחנו בזכות זה שהרצון האגואיסטי שלנו גדל. כתוצאה מכך, לכל אחד התפנו כמה שעות ביום, וזה איפשר לנו לעסוק במסחר, בתעשייה, במדע. אך אם אנחנו לא גדלים בזכות האגו, אלא להיפך, בזכות ההשתתפות ההדדית, הקשר הטוב בינינו – בצורה כזאת נוכל לשחרר את עצמינו מכל הבעיות והדאגות.

אנחנו נבנה תעשייה אחרת, לא חומרנית וטכנולוגית אלא פנימית ורוחנית. באותה הדרך שבזמנו בנינו את העולם המודרני, הטכנולוגי בזכות האגו שדחף אותנו קדימה, כך גם נבנה עולם חדש בינינו – עולם פנימי.

שם ייווצרו המצאות טכנולוגיות וחידושים, כל זה ביחסים בינינו. אנחנו נראה שביחסים הטובים שלנו יתגלה עולם שלם, מלא תחושות חדשות. ובשביל המגע הזה אנחנו לא צריכים אינטרנט וכל קווי התקשורת הנוספים, קשרי מסחר – אני לך ואתה לי.

אנחנו קשורים בינינו ברמה הרגשית, באותה צורה שהיום אנחנו מגלים שכל אדם דרך עוד ארבעה אנשים קשור לכל העולם, קיים "אפקט הפרפר" ותלות הדדית. אם נשקיע את היחסים החדשים האלה בקשר שכבר קיים בינינו, נוכל לגלות התפתחות מעניינת ואיכותית של הקשר הזה. עד כדי כך שנתחיל להרגיש אחד את השני כמו שאימא מרגישה את הילד.

ובסופו של דבר, כל אחד יהיה כמו כולם! כולם נכללים רגשית בתוך אחד, ואז הוא מתחיל להרגיש מה מתרחש בהם, והם ירגישו מה מתרחש בו. כך אנחנו נשיג השתתפות הדדית וקשר כולל ואינטגרלי.

אז כנראה נוכל להרגיש מה שג'יין גודאל ואחרים תיארו, כולל כל הדתות – שאהבה היא חוק אוניברסלי כללי שקיים בטבע.

הסוציולוגים והפסיכולוגים יכולים להודות שבזכות התרגילים מהסוג הזה בקבוצות קטנות, אפשר להשיג התפתחות פנימית ואישית של האדם. אז כל אחד ירגיש כאלה כוחות פנימיים ואהבה כללית שתמלוך בטבע.

משיחה מס' 6 על החיים החדשים, 03.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מדוע אנחנו לא יכולים זה ללא זה
העולם על קצה הסכין
כשאנחנו מזכירים זה לזה על העיקר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest