דף הבית / חינוך, ילדים / כאשר המנוע "מתעטש"

כאשר המנוע "מתעטש"

Laitman_2011-05-22_3035_us.jpg

היום אנחנו מגלים שכל הבעיה נובעת בגלל האגו שלנו. ככל הנראה, אם נשנה ונשפר אותו, אז נעלה למדרגה הבאה. כך תמיד זורמת ההתפתחות של האנושות. בהתחלה כל שלב חדש מצטייר לנו כמשהו נפלא, מואר, נוח ומתקדם. כל שינוי של צורות חברתיות מבטיח לנו חיים חדשים ונפלאים. ואחר כך, בכך שלומדים להכיר את הצורה הנוכחית, בכך שחיים בתוכה זמן מה, אנחנו מגלים שלא הכול כל כך נפלא. המשך ההתפתחות מגלה הרגשות, עובדות ומצבים שליליים. למרות שאנחנו נעים הלאה, השליליות מצטברת וברגע מסוים כבר איננו מסוגלים לסבול אותה.

ואז, כתוצאה מחוסר מוצא אחר, מתרחשות מהפכות, מתפתחות מלחמות, או שאנחנו מצליחים להגיע להבנה, להכרה ולמימוש של השינויים הגדולים בנקודת ההתפלגות, כלומר המהפכה. כך אנחנו לובשים צורה חדשה, עוברים לערכים חדשים, לפילוסופיית חיים חדשה ומתחילים את ההתפתחות בשלב הבא. ככל הנראה היום אנחנו עומדים לפני כזה מעבר. המצב הקודם הפך לשלילי ואנחנו רואים את הבעיה שלו, האגו שלנו שהורס את כל היסודות. אף אחד מהאלמנטים של החיים הקודמים כבר לא עובד יותר. וזה אומר שככל הנראה לטבע שלנו נדרשים היום שינויים.

זהו רגע מיוחד של המצב החדש. כי אנחנו הרי אף פעם קודם לכן לא החלפנו את הטבע האנושי. כל פעם אנחנו רק עברנו למדרגת התפתחות גבוהה יותר, כאילו שהחלפנו הילוכים והאצנו את המכונית. אך הנה, לאחר שהגענו להילוך החמישי, לחצנו על דוושת הגז עד הסוף, והמנוע פתאום התחיל "להתעטש" ויצא מכלל פעולה. אי אפשר להמשיך לנסוע איתו, הוא כבר לא "סוחב".

מכאן יוצא שאנחנו צריכים לשנות את הפרדיגמה, את הערכים, את המטרה, את חומר הדלק, את המנוע עצמו. וזוהי הייחודיות של המצב הנוכחי ושל התקופה החדשה שלפניה אנחנו ניצבים. צריך לשנות את הטבע האנושי, את המנוע האגואיסטי הזה שכל הזמן עורר אותנו לפתח, לצרוך, להרגיש, להבין, לגלות משהו חדש. היום הוא כבר לא עובד, לא סוחב, לא דוחף אותנו קדימה. ולכן אנחנו צריכים להחליף את הכוח הטבעי של ההתפתחות.

מתוך שיחה מס' 20 על החיים החדשים, 28.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אדם חדש לעידן חדש
מעמידים את החברה על מסילה חדשה
לידה של דבר חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest