דף הבית / המשבר ופתרונו / בטבע הכול מקושר הדדית

בטבע הכול מקושר הדדית

ידיעה: ירידה כמותית של יותר מ – 75% באוכלוסיית הטורפים הגדולים, כמו הזאבים, הנמרים, הדובים, משנה את המבנה ואת הפנים של המערכות האקולוגיות של כל כדור הארץ כולו.

זה נובע באופן חלקי כתוצאה מהפעילות המשקית והכלכלית של האדם: על ידי כריתת יערות ופיתוח שטחים חדשים לצרכים חקלאיים, אנחנו לא מתחשבים במיוחד בעובדה שפולשים לטריטוריה זרה. ובכלל לא חושבים שבאופן כזה גורמים לנזקים לעצמנו.

"הטורף הוא אויבו של האדם", זו דעה מיושנת ושגויה בשורשה. האדם התיישב בטריטוריה שאינה שלו ועל ידי פעולותיו הביא להפרעות בשרשרת המזון הטבעית. רק עם היעלמותם של הטורפים אנחנו מבינים איזה תפקיד חשוב הם ממלאים בטבע.

הטורפים, זהו גורם שבולם את הגידול במספר של חיות אוכלי צמחייה, אשר על ידי אכילת הצמחים גורמים לצמצום של שטחים ירוקים. במבט ראשון זה יכול להיראות כגורמים בעלי חשיבות מועטה בקנה מידה של כדור הארץ, אבל אסור לשכוח את העובדה שבטבע הכול מקושר הדדית.

תגובתי: רק אם בני האדם יעצרו במרדף שלהם חסר הרסן אחרי הצריכה המקסימלית ויעברו לצריכה הגיונית, כלומר רק לפי מידת הצורך, ובכל השאר ישקיעו מאמצים בהתפתחותם הרוחנית כדי להשיג עוד בעולם הזה את הגילוי של העולם הנצחי והשלם, אז רק בצורה כזאת הם ייצאו מהמשבר. במקרה ההפוך מאיימת עליהם דרך נוראית של ייסורים לאותה המטרה.

ידיעות קודמות בנושא:
הזאבים יעזרו לדובים וגם לנו
האיום המיידי על המגוון הביולוגי
הטפיל הנבון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest