דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בחיפוש אחר פרה אדומה ובאר מים

בחיפוש אחר פרה אדומה ובאר מים

laitman_2011-02-25_9064-70.jpg

בספריי הקבלה החיבור בין בינה ומלכות מתואר באופנים, צורות ודמויות שונות. למשל, בצורה של באר ריקה או מלאה במים. באר ריקה, זו מלכות, ששואבת הכל לתוכה ונשארת ריקה. ובאר מלאה במים, זה החיבור הנכון בין מלכות ובינה. או להיפך, הרצון שלה עולה לבינה, לשמיים, ומוציא משם מים, ולכן יורד גשם. עוד תאור אחד של חיבור בין מלכות לבינה, זה "פרה אדומה", קורבן המטהר, שהעפר שלה מטהר אחדים, ואילו אחרים להיפך, עושה טמאים.

כל המעברים האלה קשורים באופן שבו בינה ומלכות נכללים זו בזו: בינה במלכות או מלכות בבינה, ומי מהן שולטת. חיבור אחד נושׂא טיהור והאחר נושׂא טומאה. "פרה" מסמלת את כוח הבינה, כוח ההשפעה, כי היא הרי נותנת חלב (אור חסדים). אולם אם היא ג'ינג'ית–אדומה, כלומר מחוברת עם האדמה (אֵדוֹם), זה אומר שהיא מחוברת עם מלכות. וכשכוחות ההשפעה והקבלה, בינה ומלכות, מתחברים יחד, אז זה כבר תלוי באדם איזה כוח קבלה יהיה.

אם הוא מתכוון לתקן את עצמו ולהשיג השפעה, אז זה דווקא מחיבור הכוחות הזה, "פרה אדומה", הוא יפיק את כוח ההשפעה ויטהר את עצמו. ואם הוא כבר היה טהור, אז מתגלה בו רצון אגואיסטי חדש, שאיתו הוא לא יכול לעבוד בינתיים, והוא הופך לטמא. בתורה מתואר בפרוטרוט, איך צריך למצוא פרה אדומה ולשׂרוף, ומה לעשות אחר כל עם האפר. אלה הן לא פעולות פשוטות, כי הרי בעולם שלנו כל זה אינו קיים. למרות שחוקרים מחפשים עקבות של פרה אדומה, כדי להוכיח שהיא הייתה קיימת מתי שהוא ועכשיו נעלמה.

אך העניין הוא, שבזמן בית המקדש, כל העָם הודות לחכמת הקבלה היה נמצא במדרגה רוחנית וכמו שכתוב: "כל ילד ידע דיני טומאה וטהרה", כלומר ידע את ההבדל בין קבלה אגואיסטית לבין השפעה. במילים אחרות, הדרגה שלהם תאמה לחיבור בין בינה ומלכות, שנקרא "פרה אדומה", והיה מובן להם, על מה מדברת התורה.

כל התורה, זה תאור של סדר התיקון, "הוראה" לתיקון הנשמה.

מתוך תוכנית על פרשת השבוע, "חוקת", 27.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מי ישרת את מי
שיחה בין אדם לאבן
פעם נוספת על התכללות הדדית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest