מי ישרת את מי

photo_rav_gh70_211.jpg

אנחנו נבראנו עם הרצון לקבל וליהנות, וכדי לתקנו אנחנו צריכים להביאו לכוונה "על מנת להשפיע". בזה אנחנו מתקנים את עצמנו ומשיגים את מטרת הבריאה, דבקות מלאה בבורא. אך לצורך התיקון הזה אנחנו חייבים להתאחד עם כוח ההשפעה. כוח ההשפעה נקרא "בינה", וכוח הקבלה שבנו נקרא "מלכות". כלומר צריך, שהם יחדרו זה לתוך זה, כוח הקבלה וכוח ההשפעה, מלכות ובינה.

אך כשהם מתחברים, לפי חוק הקומבינטוריקה של שני הכוחות האלה יוצאים ארבעה מקרים: מלכות במלכות, מלכות בבינה, בינה בבינה ובינה במלכות. אם בינה נמצאת בתוך מלכות, זהו כוח רע, מפני שבינה נופלת תחת שליטת המלכות. מלכות מנהלת אותה ושולטת עליה. בינה הופכת לעבד של מלכות והמצב הזה מוליד את כל כוחות הרשע שבעולם. לפעמים הכוחות האלה עושים את עצמם כטובים, אך רק כדי למשוך, לפתות, את האדם, לשחד אותו ואחר כך למשוך אותו לתוך הרע. זהו כוח (קליפה) ערמומי, טמא, אגואיסטי מיוחד, שכלול בתוך מלכות. בעזרתו מלכות כובשת את בינה ומתחילה להשתמש בה ולנצלה.

כתוב, ששום רע אינו יכול להתקיים בעולם, אם קודם הוא לא העמיד פנים שהוא טוב. כך פועלים כוחות רעים, ומסיבה זו הם קיימים. אם זו סתם מלכות, אז יוצאים רצונות לקבל רגילים, כמו עולם דומם צומח חי ואדם שבו פועלים רק כוחות של דרגות דומם, צומח וחי, כלומר אדם פשוט שחי חיים פרימיטיביים גשמיים. אדם, שברצון לקבל שלו נכללת גם כן הבינה, הופך להיות מאוד חכם וערמומי. הוא יודע, איך לעזור לך ולתת משהו, כאילו לשרת, ואחר כך למשוך ממך ולהוציא הכול עד תום. אלה הם כוחות רעים מאוד, שנובעים מהתכללות של בינה במלכות, כוח ההשפעה תחת שליטת האגואיזם.

התכללות הפוכה מתרחשת, כשהאדם על ידי מאמציו מעלה את מלכות לבינה. ואז הוא נכלל בבינה, מפני שרוצה בעצמו להיכנס לשָם ולהפוך להיות עבד, חלק בלתי נפרד מכוח ההשפעה, כמו עובר ברחם אימו. כי הרי בינה נקראת אמא עילאה. כלומר הוא רוצה להתפתח רק על ידי התכללות ותחת שליטה, תחת המחסה של כוח ההשפעה, הבורא. ואז יוצאים כוחות טובים, שבוררים בהדרגה חלקיקים של הרצון האגואיסטי ומתקנים אותם בפנים.

מתוך תוכנית על פרשת השבוע, "חוקת", 27.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בחיפוש אחר פרה אדומה ובאר מים
שיחה בין אדם לאבן
מערת המכפלה – מקום החיים הרוחניים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest