דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / בחיפוש אחר בעלי ברית נבונים

בחיפוש אחר בעלי ברית נבונים

laitman_2009-12-20_3497_w-70.jpg

שאלה: היום בארצות הברית קיימים ארגונים גדולים הנלחמים במשבר ובבעיות האקולוגיה ומצהירים שבשנים הקרובות צפויה היפר-אינפלציה שתוביל את המדינה להתפוררות חברתית ולמלחמת אזרחים. לכן הם אומרים שחייבים לבצע שינויים במבנה החברתי. על איזה בסיס אפשר לשתף עימם פעולה ואיזה פיתרון יכולה להציע להם חכמת הקבלה?

תשובתי: המצע הרחב לשיתוף הפעולה הוא העובדה שהעולם נמצא במשבר המתפתח, וזה לא במקרה אלא תהליך הגיוני המתרחש בטבע. משבר זה חובק תחומים רבים, לכן יכול להיות בסיס יציב לשיתוף פעולה, כי זו הוכחה ברורה ברמות הדומם, הצומח, החי וכולל גם את החברה האנושית – חיי האדם בעולם הזה. היום הנטייה ברורה לכולם והיא טבעית. מי שמביט מעליה פחות או יותר, מבין שזה לא ממש תלוי באדם. אם מסתכלים עוד יותר מלמעלה מופיעות השאלות "מה לעשות עם הנטייה הזו? האם זו תוכנית הטבע עם רצון, תכלית ומטרה סופית?

עלינו לחפש בעלי ברית ברמות שאפשר לשוחח על כך, שותפים אמיתיים עם גישה מדעית מעשית, ללא דת, פילוסופיה וטענות לא מוכחות. עלינו לבדוק כיצד מתוך העובדות הידועות לכולם מגיעים להכרת חובת השינוי בחברה האנושית, להגיע לפיתרון! רבים מודים שהעולם נמצא במשבר, האקולוגיה במצב סכנה, המשבר הכלכלי לא הסתיים. נשאלת השאלה: מה עושים הלאה? – אם לא לעשות כלום, אז בכלל לא כדאי לדבר על כך. אז צודקים האנשים שנמצאים בשלטון ומשתיקים את הבעיות הללו, מחר נמות אך בינתיים אפשר לעשות חיים. חלק מטביעים את עצמם בסמים, אחרים מצליחים לא לחשוב על כך, וחלק משחקים חיים אמיתיים בבורסה כמו משחק "מונופול". אך לא מדובר עליהם, אלא על אלה שמחפשים פיתרון למשבר.

מהצד השני צריך לדבר על כך שהעולם הפך להיות גלובלי ואינטגרלי. גלובלי, משמע שהעולם כולו נשאב לתוך המשבר, ובלתי אפשרי לנתק אף חלק ממנו. אינטגרלי, בגלל שכולנו קשורים בינינו בכל סוגי הקשר, פנימיים וחיצוניים, מחשבות, טכנולוגיות, תעשיה, בנקים, ואפילו מה שלא ידוע ולא ברור לנו. אם רוצים אנחנו בכך או לא, אך כולנו נמצאים בצלחת אחת, עכשיו עלינו להחליט מה לעשות?! כאן חכמת הקבלה יכולה להציע את פתרונותיה, תוך כדי מתן הסברים הגיוניים בצורה פשוטה וברורה לאדם, מה נותן לנו הקשר הפנימי בינינו, כיצד בונים אותו וכולי. אם המקובלים מתכללים בתוך התנועה החיצונית כולה המשתוקקת לחיבור, מספיקה כוונה נכונה מצידנו שאנחנו בונים בצורה טבעית כדי שתתכלל בתוך החברה האנושית הגדולה, שבינתיים פועלת ללא הכוונה, אלא משתתפת על ידי פעולות פיזיות.

בעל הסולם כתב על כך במאמרו "הדור האחרון", שאנשים יבואו ויגידו שהם מוכנים להצטרף אליכם ולהשתתף רק תגידו מה עלינו לעשות!. אם נצליח בהדרגה לקבוע יחסים נכונים עם כל חלקי החברה ברמה המתאימה, אז תהיה לנו האפשרות להתקרב לפיתרון. לדעתי בצורה זו צריכים להתחיל לעבוד, במקביל לפיתוח שיטת חינוך הילדים. לאנושות עדיין צפויה לבעיות קשות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 29.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
על איזו חברה כתב בעל הסולם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest