בחזרה לעיר האור

בדרך הרוחנית אנחנו עוברים עליות וירידות, שמהן עלינו ללמוד שכל עלייה גוררת אחריה ירידה. בזמן העלייה, האדם זכה למצב גבוה בזכות ההארה מלמעלה והיא משפרת את תכונותיו. ובזכות זה הוא הרגיש את עצמו קרוב יותר אל האור, לבורא.

ההתקרבות הזאת מורגשת כהתקרבות ל"עיר" כלשהי וכבר מרחוק אתה מתחיל לזהות את צורתה. כך גם כאן, האדם מרגיש שהוא מעט קרוב יותר לבורא. זה עדיין לא גילוי, אבל יש כבר ציפייה כלשהי לקראתו.

אחרי שמתקרבים, בזכות ההארה מלמעלה מגיעה הירידה. כאילו שאתה נסעת בחושך, ובדרך פתאום ראית אורות מרחוק ושמחת, הבנת שמקדימה נמצאת עיר. אולם לאחר מכן האורות כבו ואתה שוב נמצא בחושך.

עכשיו אתה כבר מרגיש חיסרון, מפני שקודם ראית והרגשת כמה קרוב האור. אתה קיבלת התרוממות רוח, ועכשיו כל ההתלהבות פגה. שוב לא נשאר לך שום דבר, כמו קודם, אבל יחסית לעבר מצבך הפך להרבה יותר חשוך, מפני שכבר נדלקה בך התקווה לעתיד.

עכשיו אתה חייב להבין שהאור התקרב אליך כדי לאותת לך שעליך להגיע לאותה ההארה בעצמך. לא להרגיש אותה כהארה רחוקה, אלא לתקן את רצונך כך כדי לגלות את ההארה הזאת בתוכו, בתוך הרצון.

זה נקרא "חוזר בתשובה". את ההבדל בין החושך לאור, ואחר כך בין החושך החדש שהפך לסמיך יותר לאחר שכבתה ההארה, אתה משתדל עכשיו להעביר לתיקון. וכיצד אתה יכול לתקן את עצמך, הרי ברור שאתה בעצמך אינך מסוגל לעשות שום דבר, מלבד לסבול מהאובדן הזה? אבל עכשיו עליך לבקש מהאור להאיר לך כדי לתקן את הרצונות שלך, לעלות את רגישותם, להביא אותם להשתוות צורה גדולה יותר עם האור. ואז אתה תתקרב לרוחניות.

ובנוסף לכך, חשוב לנצל את ההתקרבות הזאת לא בצורה אגואיסטית, לא כדי להחזיר את ההרגשה הנעימה, אלא כדי לשפר על ידי זה את היחס שלך לבורא, למקור שממנו מגיע אליך האור.

אם בצורה כזאת אתה תשתמש בהתרשמות שנוצרה כתוצאה מההארה וכיבויה, אז תגיע לבקשה הנכונה ולתיקון, וכך תתקדם.

מתוך שיעור על פי מאמרו של רב"ש, 24.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
קשיים בתחילת הדרך
טיול בהרים
"איש האור"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest