בחושך כמו באור

laitman_2010-02-02_2076-70.jpg

הבורא מסתיר את עצמו, אך במקום להסיר את ההסתרה ולגלות אותו, אני בונה בתוכי את הדמות שלו. המסך שהועמד על ידו בינינו, נשאר, אך אני מבצע בתוכי שינויים שיוצרים בתוכי את התכונות של הבורא, את דמותו של הבורא. רק באופן כזה אני יכול לראות אותו, רק על ידי בניית דמותו בתוכי, מאחר והוא עצמו חסר דמות וצורה.

בחשכת האגואיזם שלי, אני בונה דמות זוהרת של תכונות ההשפעה והאהבה, דמות האור. הבורא נשאר עדיין נסתר על ידי המסך, אך אני תחת המסך יוצר את דמותו, כאילו שהוא עומד לפניי. אני מעצב את אור ההשפעה (האמונה, החסדים) ושוהה בתוכו, מבלי לגלות את הבורא בצידו השני של המסך. אני מבקש מהבורא לא להסיר את המסך המסתיר, אלא לתת לי אפשרות של קיום בצל, בחושך, כדי שהחושך יהפוך עבורי דומה לאור, כדי שאני אעריך את חשיבותו.

הודות למסך אני מסוגל ליצור מעצמי הידמות לבורא, להפוך להיות עצמאי. כי בכך שהוא הסתיר את עצמו, הוא יצר מקום עבור ההידמות שלי אליו. ובמידת ההידמות, המסך המבדיל אותנו, הופך לשקוף – והדמויות שלנו משתוות. החושך עוזר לי. כי האור היה ממלא אותי, ובכך מבטל את כל ההשתוקקות שלי. לא הייתי מרגיש צורך בדבר ולא הייתי יכול לבצע שום תנועה אישית משלי. בשונה מכך, החושך יוצר נחיצות בחיפוש.

אם החשכה הייתה פשוט מתמוגגת, אני הייתי חוזר לחיים הגשמיים הרגילים. לכן אני מבקש, שהחושך יישאר. הוא מאוד עוזר לאגואיזם שלי: דבר אינו ממלא ואינו מרגיע אותו, כדי שבתוך החושך ירצה את האור. אני רוצה לרכוש את תכונות האור, אך לא סתם על ידי גילוי הבורא אליי, אלא על ידי יצירת דמותו בתוכי.

אני בעצמי שומר על המסך המבדיל בינינו: הבורא מסיר אותו בהדרגה, אך אני מייד בונה את ההסתרה עד ל100%. בכך אני בונה גגון, "גג של הסוכה", כך שאינני רוצה לקבל את האור העליון בצורה ישירה. אני דוחה אותו ואז אני רוכש את תכונת ההשפעה ושורה בחושך, כמו באור. עבור האגואיזם שלי זהו חושך, אך עבור כוונות ההשפעה, זהו אור.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי", מאמר ח', 29.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
צל להסתרת האגואיזם
נשמה זה אחדות אור וחושך
המרשם לתענוג נצחי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest