דף הבית / כלכלה / כסף / בודד או חי בנפרד

בודד או חי בנפרד

laitman_2011-06-03_0421_w.jpg

ידיעה: מספר האנשים שחיים לבד הולך וגדל, הנישואין הופכים פחות פופולריים בעולם. הבדידות היא במגמת עלייה כמעט בכל מקום. באמריקה, מחצית מהמבוגרים הם לא נשואים, בהשוואה ל- 22% בשנת 1950.

מספר האנשים הבודדים גדל גם במדינות המתפתחות, והעובדה הזאת משנה את מבנה הצריכה: המכירות של הארוחות המוכנות, שכל כך אהובות על אנשים בודדים, הוכפלו בחמש השנים האחרונות, והמכירות של המרקים המוכנים גדלו פי שלושה באותה תקופה.

ביפן, נשים מסרבות להחליף את הקריירה לכבלי הנישואים. אפילו באיראן האסלאמית, חלק מהנשים בוחרות בהשכלה ולא בנישואים. זה מגדיל את הנטל על הדור הצעיר שנאלץ לתמוך באוכלוסייה המזדקנת.

אנשים בודדים נראים פגיעים יותר מאלה שיש להם שותף: מחקרים הוכיחו את היתרונות הפסיכולוגיים והפיזיים של מערכת יחסים יציבה לבריאות האדם. אבל החיים בנפרד, החיים בבדידות והרגשת הבדידות, הם שלושה מצבים חברתיים שונים.

בניגוד לנזירים, אנשים בודדים מבלים זמן רב עם חברים ולעתים קרובות הם מוכנים להתנדב. בערים גדולות רבות ובסקנדינביה, קיימות רשתות חזקות של ביטחון חברתי כדי להקל על האנשים בהשגת המטרות שלהם. זה מסביר מדוע בערים ובמדינות כאלה שיעור האנשים שאינם מתחתנים, גדל.

התייחסותי: האנושות מתפתחת לקראת מצב שבו האדם יצטרך לענות על השאלה: "מה הטעם בחיים?" כדי להמשיך ולחיות. אבל עוד לפני שהוא יגיע למצב הזה, הוא בהדרגה יעזוב את יסודות הקיום הרבים שלפיהם הוא חי בעבר, יניח בצד את כל החובות והמוסכמות, ובאופן לא מודע יתקדם לקראת הרוחניות שלו בשאיפה להישאר רק בה…

ידיעות קודמות בנושא:
מגיפת הבדידות
מדוע אנחנו בודדים?
מגיפת הבדידות פקדה את העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest