דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "בוא וראה" את עצמך החדש

"בוא וראה" את עצמך החדש

שאלה: מה הפירוש "על ידי יגיעה בתורה זוכים למצוא גילוי הפנים של ה' יתברך."?

תשובתי: התורה היא שיטה לתיקון היצר הרע, כמו שכתוב: "בראתי יצר הרע בראתי לו תורה תבלין", בראתי לו בנוסף תורה כאמצעי לתיקונו. אני לומד בכדי למשוך מהמדרגות העליונות את האור הטמון שם, המאור המחזיר למוטב הטמון בתורה. הרי אני מקווה שהאור הזה ישנה אותי: ייתן לי שכל חדש ולב חדש, הכול חדש עד כדי כך שאני בכלל לא אכיר את עצמי.

אבל העיקר ב"אני" החדש הזה יהיה, שיתגלה לי הבורא. זה אומר שיתחיל לשלוט בי כוח האהבה וההשפעה. ולשם כך אני "משקיע מאמצים בתורה". אך לא כדי לקבל ידע מופשט אלא מתוך רצון להתקשר עם החומר הנלמד. "לדעת", פירושו לסדר את הקשר.

ואז מתגלה בי כוח ההשפעה והאהבה – תכונת הבורא שדרכה אני מכיר אותו, כמו שכתוב: "ממעשיך הכרנוך". אנחנו לא מכירים את המהות עצמה שלו, כפי שאנחנו לא מכירים את מהות החשמל, את מהותנו עצמנו, את מהות האוויר. ידועות לנו רק ההתרשמויות שלנו מהתופעות, אותן אנחנו מכנים "חשמל", "אוויר", "העולם הסובב".

לכן הכוח העליון נקרא "בורא", כלומר "בוא וראה" – תכונה מסוימת המתגלה בי. את הצורה הזו המתגלה בתוך הרצון שלי להנות אני מכנה "בורא", הרי "באתי וראיתי" אותה. והמטרה שלי הייתה, לעשות לו נחת רוח בגילוי הזה.

"להתייגע בתורה", זה אומר לעשות את כל מה שבכוחך כשאתה מבצע את עצות המקובלים: ללמוד ולעבוד בקבוצה. המעשה עצמו הוא לאסוף את הקבוצה ולארגן בתוכה את הלימוד. וכל השאר שייך לכוונה.

כל זה יחד נקרא "יגיעה בתורה", לפי הכללים: "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך", ולאחר מכן "ואהבת לרעך כמוך", כדי להגיע לאהבת הבורא.

והעקרונות האלו מתארים לא רק את לימוד התורה אלא בכלל את כיוון התנועה של כל הבריאה, של כל העולמות העליונים והעולם שלנו יחד עם כל הנמצאים בו: האנושות, הטבע הדומם, הצומח והחי. זה לא סתם תורה שמישהו עוסק בה, אלא מגמת ההתפתחות של כל הבריאה.

מתוך המאמר של בעל הסולם, "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 19.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אקווריום
החולה מת ומרגיש טוב עם עצמו
תהגה בתורה יומם ולילה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest