דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בהשפעה כולם שווים!

בהשפעה כולם שווים!

laitman_2009-08-04_9975-70.jpg

שאלה: במה יעזור לי הזיכרון (רשימו) מתענוג הקודם, אם היום אינני מסוגל לקבל מבעל הבית את המנה האהובה עליי וחייב להסתפק במועט?

תשובה: זאת שאלה מוצדקת מהצד של האגואיזם הבריא! אך החשבון כאן הוא שונה, זה לא עד כמה ניתן למלא את בטנך, אלא עד כמה לגרום תענוג לבעל הבית. הזיכרון הקודם (הרשימו) יעזור לך לא לטעות בפעולה האגואיסטית אלא להפך, לבצע פעולת השפעה.

איך זה עובד? – זה עובד כך שכשאתה בא אל בעל הבית בפעם השנייה, אתה כבר לא יכול לקבל את אותו התענוג בכוונה על מנת להשפיע. לכן אתה מוכרח לקבל פחות, כדי לא ליהנות, אלא לגרום הנאה.

ומה קורה? – בפעם הבאה שתבוא, אתה תבוא כבר חלש יותר, הכרת את התענוג ועכשיו אתה רוצה אותו! הרי התיאבון בא עם האוכל. כלומר האור החליש אותך ועכשיו אתה רוצה להמשיך את התענוג. היה קל יותר לא להתחיל בכלל, מאשר להתחיל ולהפסיק. את התענוג שקיבלת קודם, אתה מעריך בהתאם לכוחות שיש לך כרגע, כדי לא לטעות.

ההבדל הזה בין התרשמות מהאור ומהרצון (רשימו דהתלבשות ורשימו דעביות) מאפשרים לי לקבל את המקסימום האפשרי למען השפעה. מה שקורה הוא שאני מקבל אור קטן יותר (לדוגמא, אור חיה במקום אור יחידה), אך יחד עם זאת אני מקבל את אותו התענוג, יוצא, שלמרות שיש לי פחות כוחות, אני משפיע ב-100%.

אם מסתכלים על זה מנקודת המבט של האגואיזם, יש הבדל בתענוג אבל אם מסתכלים על זה מנקודת מבט שאינה אגואיסטית אלא של השפעה, אז אין הבדל. אני בעצם עושה את המקסימום האפשרי במצבי. וכשאני במצב של השפעה אז כולם שווים: גם הקטן וגם הגדול! גודלו של המסך האנטי-אגואיסטי אינו תלוי בי.

מתוך שיעור על המאמר "פתיחה לחכמת הקבלה", 23.04.10

ידיעות קודמות בנושא:
מערכת חישוב דואלית: האור והרצון
ללמוד דבר מתוך דבר
כך לא ארגיש מבוייש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest