דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בהשיגנו את שמות הבורא

בהשיגנו את שמות הבורא

laitman_2010-04-11_6361_w-70.jpg

מאמרו של בעל הסולם, "תורת הקבלה ומהותה": פרק "ביטויים רוחניים". הרוחני אין לו דמיון ועל כן אין לו אותיות להגות בהם. ואפילו אם נאמר עליו בכללות, שהוא אור פשוט, היורד ונמשך למבקש, עד שמלבישו ומשיגו, בכל השיעור, המספיק לגילויו ית' – הרי זה גם כן, לשון מושאל: היות שכל המכונה בעולם הרוחני בשם אור אינו דומה לאור השמש או לאור הנר.

מושׂגים רוחניים, עבור אדם שאינו מרגיש את העולם הרוחני, זה כמו אברא-קדברא, מילים אבסטראקטיות. בדומה לתינוק שעדיין אינו מבין את משמעות המילים ופשוט חוזר אחר המבוגר, ואתה נוזף בו: "מה עוללת?", והוא עונה בקול שמח: "מה עוללת?!". כלומר, איננו מבינים על אילו תופעות רוחניות מדברות המילים האלה. אך בהדרגה עלינו להתקרב למשמעות האמיתית ולהרגיש מה עומד מאחורי מילים האלה.

כל המושגים הרוחניים מביעים רצון והרגשה בתוך הרצון. ישנו רצון, כלי רוחני, ויש את מה שנכנס לתוך אותו הרצון. הרושם הזה בתוך הרצון נקרא אור. הרצון נחלק לחמש דרגות: כתר, חכמה, בינה, זעיר אנפין ומלכות ובהתאם לזה אנחנו מגלים בו חמישה אורות: נפש, רוח, נשמה, חיה יחידה. הסכום של כל חמשת האורות וחמשת הרצונות קובע את "שם הבורא", מישהו שפועל ומשפיע עליי.

הרי זה הוא שברא בתוכי את הרצונות האלה, הוא נתן לי עליהם מסכים, הוא סידר כך שאני ארגיש את השפעתו דווקא בצורה כזאת, הוא עשה הכול! אני רק מרגיש את התוצאות ממעשיו. ולכן כל מה שאני מגלה, נקרא "עבודת ה'". ואותו אני מכנה באותו השם שנותן לי סכום הרצונות והאורות המורגשים בהם, כלומר את כל ההתרשמות שלי. כך נוצרים שמות ברוחניות.

כל מה שאנחנו צריכים הוא להבין את עצמנו! וכאשר נבין את עצמנו נגלה את הבורא בתוכנו! לכן הוא נקרא כך "בורא" ("בוא" ו"ראה"). שם ה' זה אני, המרגיש בתוכי את תכונת ההשפעה שלו, המתגלה בתוכי. לכן, אנחנו תחילה כמו ילדים, חוזרים על מילים לא מובנות שאותם אומרים לנו המקובלים: כתר, חכמה, בינה, ע"ב, ס"ג, אך בסופו של דבר אנחנו חייבים להשׂיג את הרגשתם ולהבין מה הם מסמלים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 05.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
מאין נולדות המילים
שמות הבורא
לגלות את ה"קופסא השחורה" של הבריאה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest