דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בדמדומים הרע הופך לבלתי ניתן להבחנה

בדמדומים הרע הופך לבלתי ניתן להבחנה

laitman_2010-05_ny_4aee73f7d5_b.jpg

שאלה: מה הכוונה לערפול בין הטוב והרע בעבודה הפנימית?

תשובתי: הכול מוערך ביחס לאדם המשיג, המברר והבודק, המרגיש. הערפול בין הטוב והרע מסמל שהאדם אינו יכול להבדיל ולהפריד בין הדברים, הוא כאילו בדמדומים, בעת בין ערביים, כאילו הכול מתערבב, הוא אינו מבחין בין יום ולילה והאם הוא רואה או לא. במידה שאני יכול לזהות את פניו של החבר ממרחק של "ד' אמות", לפי הסימן הזה בודקים האם כבר הגיע הערב או שעדיין אור היום.

ערב, זה כאשר ממרחק של "ד' אמות" (ד' בחינות) איני מזהה פרצוף מוכר. כלומר, מהמדרגה שלי איני מסוגל להבדיל בין הטוב לרע, וזה אומר שאני נכנס למצב של "ערב".

ואם בוודאות אני עלול לטעות, זה אומר, שהגיע ה"לילה" ואני נמצא בחושך גמור.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 19.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
על תועלת הספקות
היכן שהכול קודר ולא מובן
ספקות בין הערביים

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/YfcZk

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest