דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מערכת רב תוכניתית

מערכת רב תוכניתית

laitman_2010-05_ny_930cb3b636_b.jpg

אנחנו צריכים להידמות לבורא, לתפוס את מקומו, לנהל את עצמנו ודרכנו לנהל את כל שאר חלקי הטבע. לכן היום אנחנו חשים כזאת אי נוחות בחיים הגשמיים שלנו, עד כדי איום על הקיום שלנו, דווקא כדי שנצא לדרגת ההשגה, ההכרה, ההבנה. עלינו לקחת על עצמנו את כל ההנהגה, להידמות באופן כזה שנרגיש את כל הטבע כחלק המרכיב שלנו.

בכלל, חוץ מאדם אין שום דבר. כל מה שנדמה לנו כקיים מבחוץ: בני האדם, הגופים הפיזיים למיניהם

החלל, כל זה נמצא בתוך התודעה שלנו, כל זה נמצא בתוכנו, נתפס על ידינו, למרות שבעצם כל זה רק חלקים שלנו עצמנו.

כלומר, הרצון שלנו מחולק בתוכנו, הוא מופרד בצורה כזאת שחלק מהרצון הזה אנחנו תופסים כעצמנו, וחלק מהרצון אנחנו מתארים לעצמנו כקיים מחוצה לנו. הרצון מורכב מחמישה חלקים שנקראים: שורש, נשמה, גוף, לבוש, היכל. כלומר, היסוד הפנימי שלנו, הנשמה, הגוף, הלבוש (הלבוש, מה שקרוב אלינו, נוגע בנו) ובהמשך כל השאר. אלה הם חמשת חלקי הרצון, שבעיקרון נמצאים בתוכנו רק שבתודעה שלנו הם מחולקים לפנימיים וחיצוניים.

כאשר האדם מתחבר עם האחרים, אז מתחילה להיווצר אצלו התפיסה הנכונה של האשליה הזאת והוא מתחיל להרגיש שכל זה נמצא בתוכו ולא מחוצה לו, שכל אלה הם החלקים שלו.

נראה לו מוזר, אבל הוא רואה כיצד כל זה נמצא בשיתוף פעולה, מופעל, ונובע ממנו. הוא כאילו הופך להיות אותו החלק שקובע את כל השאר. פתאום מתברר שכל העולם תלוי במחשבות שלי, ברגשות שלי. וכל שאר בני האדם ביחס אליי, בהתאם לאיך שאני מתייחס אליהם, פתאום נמשכים אליי ונמצאים תחת ההשפעה שלי, תחת הרצון שלי, באותה המידה שבה אני מתייחס אליהם בצורה הנכונה.

מה שמעניין הוא, שהמערכת הזאת היא רב תוכניתית וכל אחד מאיתנו מתאר לעצמו את אותו הדבר. כלומר, כל אחד מנקודת ההתחלה של נשמתו מתחיל לראות שהוא מהווה את המרכז שמנהל הכול. ואף אחד אינו מפריע לשני, לכל אחד הנקודה ההתחלתית משלו.

כאשר אנחנו מחברים את כל הנקודות הללו במטרה משותפת כללית אחת, לאיחוד עם הכוח העליון, עם הטבע, יוצא שהחיבור הרב גווני של האישיות שלנו משלים את כל התמונה עד לדרגה שנקראת "עולם אין סוף". לכן לאיחוד שלנו קיימות השלכות עצומות ובסופו של דבר הוא מוציא אותנו לדרגה הבאה, למימד הבא.

מתוך שיעור מס' 1 מהכנס בליטא, 23.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הצל המתפוגג של העולם עם הרצון האגואיסטי
סוף לאשליה או החלפת הפרדיגמה
שבעה מיליארד עולמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest