דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / באזור הניטרלי בין הטוב והרע

באזור הניטרלי בין הטוב והרע

laitman_2010-12-12_9524-70.jpg

בעולם הזה אין לנו שום בחירה חופשית, זהו עולם של תוצאות. וזהו השוני הגדול שלו מהעולם הרוחני. הרי כאשר האדם עולה לשָם, לאחר שהשיג את המדרגה הרוחנית, הוא מקבל בחירה חופשית במחשבה, בהחלטה ובמעשה. מפני ששם נמצאים כל הכוחות, ואילו בעולם שלנו, רק התוצאות.

אנחנו מקבלים כאן כבר תמונות מוכנות ואיננו יכולים לשנות בהן שום דבר. אם אנחנו רוצים לפעול בעצמנו, עלינו לעלות לדרגה הרוחנית, לדרגת הבחירה החופשית, לדרגת הכוחות. ואז אנחנו מגלים בתוכנו את הכוחות האלה ומרגישים אותם (הכול מתגלה רק בתוך האדם), ואז אנחנו כבר יכולים להתחיל לפעול מתוך בחירתנו החופשית ולהחליט בעצמנו אלו כוחות להפעיל: אלה או אחרים.

עבודה כזאת נקראת עבודת השם. הרי כאשר האדם מקבל אפשרות של בחירה נכונה בכל הפעולות, הוא בהדרגה מחליף את הבורא בניהול כוחות הטבע. וכך בהדרגה הוא מגיע לכך שכל המציאות עוברת אל תחת שליטתו.

כל הזמן מתגלים לו כוחות חדשים, כביכול בצורתם החופשית. הרי קיימות רק שתי שליטות: שליטת ההשפעה ושליטת הקבלה. שני הכוחות האלה מגיעים מהבורא, אז איפה כאן האדם? – האדם עומד בין שני הכוחות האלה, שפועלים עליו באיזון מוחלט. הוא מוצא את עצמו באזור ניטרלי, שאינו תלוי לא בכוח ההשפעה ולא בכוח הקבלה. כוח ההשפעה נקרא "קדושה" וכוח הקבלה נקרא "טומאה", מפני שהוא אגואיסטי. והחלק הניטרלי אינו משתייך לא לזה ולא לזה ונקרא קליפת נוגה.

במצב הזה, שבו האדם אינו יודע בוודאות "עם מי הצדק": עם הכוח האגואיסטי (הקליפה) או עם הקדושה (ההשפעה), ומוצא את עצמו בדיוק באמצע ביניהם, הוא מקבל בחירה חופשית.

אך נשאלת השאלה, איך אפשר לבחור, אם אתה נמצא בדיוק באמצע לשון המאזניים ומשני הצדדים יש לך סיכויים זהים לחלוטין: 50/50, האם זהו חישוב נכון ומדויק? הרי האדם אינו מרגיש שהוא משוחד איכשהו או שהוא משקר לעצמו. ואיך אפשר לבחור באיזו דרך ללכת, בזכות מה להתקדם בחיים: כדי להשתדל לקבל כל הזמן יותר ויותר עבור עצמך או בכל זאת כדי להשיג איזושהי צורה רוחנית, השפעה?

את הבחירה הזאת אנחנו מבררים כשאנחנו עובדים על הסביבה שלנו. הרי האדם עצמו אינו יודע מה לבחור, ונשאר עם השאלה הזאת. אך אם הוא באמת רוצה לבצע בחירה נכונה, הוא חייב למקם את עצמו בסביבה הנכונה. ואז הסביבה תעזור לו לראות היכן האמת.

[#48980]

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 22.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לא חופשי – חופשי
כיצד לצמוח מאפס
לאזן באופן חופשי בין שני הכוחות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest