"אתם עשיתם אותי"

שאלה: אנחנו מדברים על כך שהיינו רוצים להשיג את הכתוב ב"פתיחה לחכמת הקבלה" דווקא מתוך הרגש. נכון לעכשיו אנחנו מרגישים מעט מאוד, מבינים מעט מאוד ונמצאים במצב לא מובן. מה קורה אתנו? כיצד האור עובד עלינו ומתי נבין שהפכנו להיות "פרצוף רוחני"? האם זה יגיע בהדרגה או בבת אחת?

תשובתי: כדי להפוך להיות "פרצוף רוחני" (גוף רוחני), עליכם להתאחד ולהיות אחד יחיד שלם. לשם כך, בקבוצה המורכבת מעשרה בני אדם עליכם להפריש חלק שיהיה הגרעין הפנימי שלכם. והאגו שלכם יישאר בחלק החיצוני. מה שתוכלו להפריש מעצמכם כדי למסור לעשירייה, יתחבר ביניכם בחלק הפנימי ובעיקרון הוא יהיה הקבוצה.

באיחוד הקבוצה, תתחילו לסגל את תכונת האחד שנקראת "בורא", ולהרגיש אותו. אתם תיצרו את הבורא בעצמכם. תיצרו אותו מתוך תכונות ההשפעה שלכם. תתחילו להרגיש שמה שעשיתם זה הבורא. כפי שבעולם שלנו איננו מרגישים את מה שקורה, אלא רק את התגובות שלנו על משהו, כך גם כאן.

הבורא נקרא "בוא וראה", תבוא ותראה. תבוא, הכוונה "תעשה" כמו שנאמר: "אתם עשיתם אותי", כך אומר הבורא בפנייתו לאלה שהתקרבו אליו. בבריאה קיים כוח, שנקרא "עצמותו", "הוא בפני עצמו", וכדי להביע אותו בתוכנו, עלינו לבנות גלאי, לבנות את הכלי שלנו, כמו מקלט רדיו שיקלוט את הגל הזה, זה יהיה הבורא שבנו. רק בנו! הוא לא קיים מחוצה לנו! מחוצה לנו זה כבר עצמותו, משהו שאיננו יודעים מהו ואין לנו זכות לדבר עליו.

לכן המשימה הראשונה שלנו זה להרכיב מעצמנו קבוצה ומה שיורגש בינינו, זה יהיה כבר הבורא. בכל מה שנוגע לחלק האגואיסטי שנותר, אז גם הוא יתחיל להתחבר אלינו בהדרגה, עד שהבורא ימלא הכול.

שאלה: לאיזה חלק עלינו לשייך את המשפחה, העבודה, את כל העולם החיצוני?

תשובתי: צריך לשייך אותם לחלק הבהמי שאתה חייב לדאוג לו. למשל, עליך לרחוץ, להאכיל ולהשכיב לישון את הגוף שלך, עליך להתייחס אליו כאל משהו זר. ובאופן זהה להתייחס למשפחה, לעבודה, לכל השאר. את כל זה צריך לעשות, אבל העיקר שיש לך חיים נוספים בצד הרוחני.

מתוך שיעור שאלות ותשובות, 04.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest