דף הבית / משבר עולמי / אתה אחראי על 7 מיליארד ילדים

אתה אחראי על 7 מיליארד ילדים

מיכאל לייטמן

שאלה: איך יופיע רצון להתאחד בהמון העם? מה יכול לגרום לכך מלבד ייסורים?

תשובה: אנחנו נמצאים בקשר מוחלט ובלתי ניתן לניתוק האחד עם השני, בערבות מוחלטת והדדית. מצב זה נוצר על ידי הטבע, ללא הסכמתנו, ואין לנו ברירה אלא לקיימו.

תאר לעצמך, שאתה קונה דירה בבית עם עוד 50 דיירים, ובזמן חתימת החוזה, ללא ידיעתך, חתמת על ערבות הדדית עם כל יתר הדיירים. עכשיו אתה אחראי על כל מה שקורה בכל 50 המשפחות. זה אומר, שאם מישהו מהם יבצע עבירה על החוק, יבואו אליך עם דרישות ותיכנס במקומו לכלא. אתה תהיה אחראי על כולם. זוהי ערבות הדדית אמיתית.

האנושות צריכה להבין, שכיום כולנו נמצאים תחת השפעתו של הסכם על ערבות הדדית מוחלטת, וכל אחד אחראי על כל האנושות. ונשאלת השאלה, מה אפשר לעשות כנגד ההסכם הכבד הזה שאי אפשר לבטלו? הרי זה בלתי נסבל להיות אחראי על כולם.אנשים ירגישו שאין דרך אחרת, אלא להתאחד מרצונם הטוב. אך הבעיה היא, שלא יתנו לנו לעשות זאת בדרך הטובה. אפילו כשנבין את ההכרחיות להתאחד ונרצה בה, וכל ממשלות העולם יסכימו על כך בפסגה בין לאומית, בכל זאת כל אדם בנפרד וכל העמים יחד, יגלו שאינם מסוגלים להתאחד. כולם יבינו את חוסר המוצא שבמצב, שאין שום אפשרות להתאחד. וזהו כבר גילוי שמישהו שולט עלינו!

כאילו שמישהו מציב לנו מכשולים בכוונה מלמעלה, "שם לנו רגל" ולא נותן לממש את הרצוי, למרות כל מאמצינו וכנגד ההיגיון הבריא. ואז, "ותעל שוועתם מהעבודה". כשזה יקרה יתגלה הכוח השלישי: מי שרוצה לצאת מהמצב הזה צריך להשתמש באור מהמקור, כדי להפוך בתוכו את השנאה לאהבה, ולהתחיל לאהוב את מה שהיה שנוא עליו קודם.

עכשיו אנחנו אפילו לא מבינים עד כמה אנחנו שונאים את הבורא, עד כמה אנחנו מרוחקים ממנו והפוכים ממנו בתכונות. קשה להאמין שבכלל אפשר לאהוב אותו. הרי דווקא הוא ברא את כל הרע שבעולם הזה ושם אותנו במצב הנמוך ביותר. אנחנו שונאים דווקא אותו ולא מישהו אחר, הרי "אין עוד מלבדו". ודווקא מהנקודה הזו, אליה כל אחד צריך להגיע במידת התפתחותו, אנחנו צריכים לסובב את הכול לכיוון ההפוך – ו… לאהוב.

פוסטים קודמים בנושא:
חוק הערבות כחלופה לפרעה
העולם מחזיק אותי בגרון
ידיעות נוספות במדורים: המשבר הכלכלי העולמי, ערבות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest