דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ארץ ישראל: הזכות להתיישבות ארעית

ארץ ישראל: הזכות להתיישבות ארעית

בעל הסולם, מאמר "ירושת הארץ": אמרו חז"ל: "ישראל לא ישובו לארצם עד שיהיו כולם באגודה אחת."

שאלה: כיצד לרכוש את הרצון לשוב לארץ ישראל הרוחנית?

תשובה: הרצון שלי גדל על ידי ה"קליפות" ואני מעבד אותו והופך אותו לרצון ישר-אל.

בקשר לארץ ישראל הגשמית – היא אינה יכולה לתת פירות, זאת אומרת להחזיק עליה בני אדם אם הם אינם מממשים את מטרת הבריאה. ולכן, אם העם היהודי יעזוב את השטח הזה, אף אחד לא יוכל לחיות כאן. גם הערבים לידנו, שמצליחים יחסית יותר בהשוואה למדינות ערב, לא יצליחו להמשיך ללא יהודים.

באופן כללי, המצב הנוכחי מסודר במחשבה ובתקווה שהעם היהודי יתחיל לתקן את עצמו ויגיע להתאמה עם ארץ ישראל. דווקא התנאי הזה מאפשר בינתיים להתקיים כאן גם ליהודים וגם לערבים. אבל אם העם היהודי לא יממש את הייעוד שלו, הוא יצטרך לעזוב את הארץ הזאת, ולא חשוב מאילו סיבות.

ומכיוון שעמים אחרים גם לא יוכלו להחזיק כאן, הארץ הזאת תיחרב במלחמות, כמו סוריה כיום, ואפילו יותר גרוע.

שאלה: ומה אם האדם רוצה להיות במדינת ישראל, אבל הוא לא נמשך לארץ ישראל הרוחנית?

תשובה: השאיפה להיות רק בארץ ישראל הגשמית, זה יותר גרוע מאשר להיות בחוץ לארץ. במקום להיות כאן בארץ ישראל הגשמית ולא להיות בהתאמה למושג "ארץ ישראל", עדיף להיות בחו"ל.

כמובן, זה לא אומר שהאדם חייב לחיות בחו"ל. הרעיון הוא, שהוא חייב לתקן את עצמו ולהיות בארץ ישראל בפנימיות שלו, ברצון ישר-אל, לאיחוד, לחיבור, לאהבת הזולת. לעומת זאת, אנשים שחיים כאן עדיין אינם מתוקנים, וכל הזמן מייצרים לעצמם בעיות.

הרי, לאף אחד בעולם הזה חוץ מאיתנו אין בחירה חופשית, כי אנחנו קיימים משני כוחות: מהאגו הגדול הרבה יותר מכל אומות העולם, ומהניצוץ הרוחני. ובין שני הכוחות האלה אנחנו יכולים לבחור לאיזה כיוון ללכת. אומות העולם מנוהלים רק על ידי רצון לקבל אחד: הרצון שמושך אותם הוא שמנהל אותם.

לכן אין לנו מה לדרוש ואין ממי לדרוש. למעשה, אנחנו בכלל לא תלויים באנשים כמו קרי או אובמה. אין מה לחפש אצלם צדק או הזדהות אמיתית. גם הם מנוהלים מלמעלה. אנחנו תלויים רק בכך שאנחנו מקיימים או לא מקיימים את תוכנית הבריאה. רק החיבור בינינו יכול להיטיב למצבנו.

ולכן, אם אתה רוצה לחיות בארץ ישראל, אתה חייב לדעת שכדי להגיע לכאן ולחיות כאן, אתה חייב לשנות את עצמך בהתאם לארץ ישראל. הרי, זאת ארץ מיוחדת שבולעת את תושביה אם הם אינם תואמים למהות שלה.

בינתיים אנחנו חיים כאן, מה שנקרא, בחסד עליון – פשוט ניתן לנו לזמן מה כדי לתקן את עצמנו. על פי אותו העיקרון, אחרי יציאת מצרים העם היהודי קיבל "אישור כניסה" לארץ ישראל רק בתנאי שיחיו "כאיש אחד בלב אחד", על פי הכלל "ואהבת לרעך כמוך".

רק אם נחייה באחדות, תהיה לנו זכות להיות כאן. ניתנו לעם ארבעים שנות המדבר כדי שיכינו את עצמם לדרגת ה"בינה". ואז היו צריכים לכבוש את הארץ הזאת – כלומר, אנשים קיבלו כאלה רצונות שהיו צריכים לכבוש אותם, לעבוד עימם קשה מאוד.

שאלה: מדוע לשכנים שלנו גם יש רצון לארץ הזאת?

תשובה: כי הארץ הזאת יפה וטובה – הרי, היהודים שנמצאים כאן מפתחים אותה. אבל ברגע שהם יעזבו, היא שוב תהפוך לשממה.

ובכן, העמים שרוצים לחיות כאן מנוהלים על ידי הבורא. וליהודים הרצון הזה ניתן בצורה חופשית כדי שיעשו את רצונם כרצונו. כל ההבדל הוא בבחירה החופשית שלנו. והעמים מתנהגים בדיוק לפי איזון הכוחות שבנו.

מתוך השיעור על המאמר "ירושת הארץ", 30.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אזור מיוחד, שנכבש מהאגו
ארץ ישראל על המפה ובנשמה
הארץ המובטחת במָקום של המדבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest