דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית /  ארבעת הקטגוריות של ההנהגה העליונה – חלק ד'

 ארבעת הקטגוריות של ההנהגה העליונה – חלק ד'

הדרך לקשר הנכון בינינו.

"לפיכך נעיין ונדון בארבע מדות אלו. כדי לדעת היטב מה שנתנו לנו עד כה ומתוכם נדע מה שיש לנו לקוות לסיוע מהם להבא." (בעל הסולם, "השלום בעולם").

כאן מתרחשת עבודה הדדית. מצד אחד, היא מסתכמת בכך שנשתדל לגלות בתוכנו קטגוריות של "חסד", "אמת", "צדק", "שלום", לגדל אותן ואחר כך להתחיל להשוות ביניהן. מצד שני, תוך כדי תהליך העבודה איתן, אנחנו צריכים לראות באיזה אופן הן עוזרות לנו. כיצד אנחנו יכולים להשתמש בחסד, אמת, צדק ושלום, ובקטגוריות ההפוכות להן כדי להתחבר?

העולם עובר עכשיו מצב של קריסה והתפרקות, כולם מתרחקים זה מזה. אנשים מבינים שהם לא יכולים להיות ביחד במשפחה, מדינות אינן יכולות להחזיק את האזרחים בתוך המדינה, המדינות עצמן מתפרקות, מתפזרות לא ברור לאן. כלומר כל העולם מתרחק זה מזה בכל דרגות החופש האפשריות.

בסופו של דבר אנחנו מגיעים בהדרגה להכרה שמה שחסר לנו זה קשר נכון בינינו, כלומר שימוש בקטגוריות "חסד", "אמת", "צדק" ו"שלום" בצורתן הנכונה. מפני שרק במקרה כזה נשיג מצב מושלם לחלוטין. אז לא סתם ישרור שלום על פני האדמה, יחסים טובים במשפחה וכל השאר, להיפך, אם נתקדם בצורה נכונה אז הטבע, הבורא, ידחוף אותנו יותר לתכונות שליליות, יראה לנו חסרונות גדולים יותר. הדבר דומה לאדם בוגר בהשוואה לילד קטן. לילד נדמה שהוא קיבל לידיו צעצוע והעולם כבר טוב, אין לו צורך בשום דבר נוסף, ואילו לאדם בוגר יש צורך בעוד ועוד. כך גם בדרך הרוחנית.

לכן לא כדאי לחשוב שהתכונות השליליות שהחיים מציגים לנו, הן אכן שליליות. אלה הכוחות שמכוונים אותנו למטרת הבריאה. ואם נעבוד עם הכוחות האלה בצורה נכונה, אז מהר מאוד ובצורה נכונה נתקדם למטרה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 28.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest