דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ארבעת הקטגוריות של ההנהגה העליונה – חלק א'

ארבעת הקטגוריות של ההנהגה העליונה – חלק א'

היסוד לגילוי הבורא

במאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם" נבחנות ארבע קטגוריות: "חסד", "אמת", "צדק" ו"שלום". אלה קטגוריות מאוד לא פשוטות, קשה לברר אותן. בני אדם באופן קבוע מתבלבלים בהן, אבל בכל זאת עלינו ללמוד אותן. אפילו אם אחר כך תשכחו אותן, כמו בבית הספר: כמה מקצועות שונים למדנו, ומה זוכרים מהם? אבל זו נקראת השׂכלה. הידע עבר דרכך, הוא מעצב את המוח שלך.

"חסד", אמת", "צדק" ו"שלום", אלה הן ארבע קטגוריות שקיימות בכל אחד מאיתנו. הן קיימות בחברה, במשפחה, בכל אובייקט. היסודות האלה מושכים אותנו. אנחנו רוצים באופן כלשהו כל הזמן להשתמש בהם, לנהל אותם, או שהם ינהלו אותנו. באופן כללי, הבעיה כיצד לסגל בתוכנו את כל ארבעת הקטגוריות? יש לנו צורך בהן, אבל איננו יודעים כיצד לעבוד איתן.

בעל הסולם בוחן את הקטגוריות "חסד", אמת", צדק" ו"שלום" ביחס לאדם יחיד וביחס לחברה, מפני שהן למעשה פועלות בכל אחד מאיתנו ובעיקר בקשר של האדם עם בני אדם אחרים. התיקון שלנו תלוי בזה, עד כמה נהיה מקושרים זה עם זה, מפני שרק אז נרכוש בינינו רשת של תלותיות ושיתוף פעולה הדדי שנקראת "אדם", ובתוכה נגלה את הבורא.

לכן מובן שהקטגוריות הללו מהוות את היסוד, ואם נשתמש בהן בצורה נכונה, נתחבר בינינו, אז הן יתנו לנו את אותו יסוד שבתוכו נגלה את הבורא.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 28.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest