דף הבית / חינוך, ילדים / אפקט כלכלי ומוסרי

אפקט כלכלי ומוסרי

Laitman_2011-09_8779.jpg

שאלה: בדרך כלל הכלכלנים לא מתעמקים במיוחד במהות של שיטה זו או אחרת, מפני שבראש ובראשונה, מעניינת אותם היעילות והמהירות של השרשתה. ואילו השיטה של החינוך האינטגרלי, זה דבר שונה ללא חיפזון, באווירה משפחתית, ביתית.

איך אפשר לפתור את הניגוד הזה? האם המנהיגים צריכים להיכנס למהות השיטה האינטגרלית?

תשובתי: לא. מהשרשת השיטה הם פשוט רוצים לראות תוצאה טובה, כולל גם תוצאה כלכלית, יהיו פחות גניבות, שוד ברחובות, פחות מחלות וכל מיני תלונות מצד האוכלוסייה, תהיה אווירה הרבה יותר רגועה, צריכה יותר רציונלית, האנשים יסתפקו בהרבה פחות. וזה יכוון ויתאים את כל האווירה בעיר, עד כדי כך שזה ירכך את הלחץ על כוח אדם של נותני השרות, על הכול.

יתרה מכך, אנחנו יכולים לחשב איזו השפעה כלכלית ייתן החינוך האינטגרלי, על אף שהוא, ללא ספק, יעלה סכומים מסוימים. אולם השפעה כלכלית בטוח תהיה.

אנחנו יכולים לספור ולהוכיח, שאפילו ללא אירוע קשה כל כך, כמו סגירת המפעל היחיד שנותן חיים לכל העיר, בכל זאת כדאי לערוך אירועים חינוכיים בכל המקומות, שכתוצאה מכך התקציב הכללי פתאום יגדל בעשרות מיליוני דולרים. וזה בנוסף לרווח בהטבת מצב האוכלוסייה, הירידה ברמת התמותה, הגירושין, וכל השאר!

מתוך תוכנית "עיר ניסיונית, חינוך", 03.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
החלומות מתגשמים
הכול מתחיל ונגמר בחינוך
האם אנחנו מבינים את חוקי הטבע?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest