דף הבית / חינוך, ילדים / חינוך, החוק העיקרי של הזמנים המודרניים

חינוך, החוק העיקרי של הזמנים המודרניים

Laitman_2010-12-05_8711_us.jpg

שאלה: באיזו צורה אפשר להשריש את מבנה החינוך האינטגרלי בעיר קטנה? האם להזמין לשם קבוצה מוכנה של מומחים?

תשובתי: אי אפשר לספק לאורך זמן צבא של מומחים שיבואו לעיר בעלת אוכלוסייה של 50 אלף תושבים.

מקסימום, אפשר להזמין קבוצה של 20 אנשים, וכל השאר, זו אספקה וירטואלית של ידע. ולאחר מכן לכנס את האנשים בקבוצות גדולות להרצאות, לאירועים כדוגמת פסטיבלים, מסיבות עממיות תחת החסות של האינטגרליות.

צריך בהכרח להכין במקביל מומחים מקומיים. בדיוק כפי שבכל מקום קיים שרות כוח אדם, כך בעיר צריכים להיות מומחים לחינוך אינטגרלי שימשיכו בחינוך הילדים, הזקנים וכל האוכלוסייה.

חייבים לספק להם חומרי מדיה, ובכלל, להניח יסודות כדי שהתהליך יימשך עד אין סוף.

שאלה: כשמתממשת פעולה כזאת, תחילה מופיעה אצל האנשים התלהבות, כי הם נכללים בפעילות הכללית. אחר כך האורחים עוזבים והגל הזה יורד. מה לעשות הלאה כדי שכל זה לא ייפסק אחר כך לחלוטין?

תשובתי: אני חושב שחינוך אינטגרלי צריך להתקבל כחוק, שבלעדיו החברה לא יכולה להתקיים. כלומר, זה צריך להפוך לחוק העיקרי והיסודי ביותר של העיר או החברה, שתהיה בנויה על יכולת פעולה הדדית ושילוב, על השלמה הדדית והשתתפות מרצון.

כל מה שממומש היום על ידי כל מיני שירותים ונפתר בבתי משפט, משטרה וגורמים אחרים, ייפתר בדרגה אחרת לגמרי, אך לצורך זה דרוש כוח אדם רציני של מחנכים. לכן צריך להקצות בתקציב גם השראה גשמית, ואחזקה של כל המערכת שתעסוק בחינוך.

שאלה: האם שרותי החינוך מהווים גוף נפרד?

תשובתי: אני סבור שהוא לא כפוף לאף אחד! רק למרכז החינוכי הכללי של המדינה.

שאלה: ואיך הכלכלנים?

תשובתי: הם לא יוכלו לעשות כלום, מפני שהמחלקות האידיאולוגיות המקומיות לא כפופות לאף אחד חוץ מהמרכז האידיאולוגי הראשי. אני לא מתאר לעצמי שיכול להיות אחרת.

הכלכלנים לא יכולים לפקד על החינוך, לא יכולים להתערב בתהליך של החינוך וההשכלה של בתי הספר. אם מופיעות בעיות כלשהן – או שהן נפתרות במקום, או למעלה, אבל אחד לא שולט על השני.

מתוך תוכנית "עיר ניסיונית, חינוך", 03.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אפקט כלכלי ומוסרי
החלומות מתגשמים
הכול מתחיל ונגמר בחינוך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest