דף הבית / חינוך, ילדים / אף פעם אל תנברו בכביסה המלוכלכת!

אף פעם אל תנברו בכביסה המלוכלכת!

שאלה: האם צריכים להיות קיימים הבדלים, איך בקורסים של המשפחה האינטגרלית לומדים הגברים והנשים, הרי אלה הם שני כוחות שונים?

תשובתי: כאן אין הבדל! כאן אנחנו לראשונה מגיעים לשוויון בעולם, כאשר כולם שווים. במערכת של החינוך האינטגרלי כולם לומדים בשווה: ילד ומבוגר, זקן, בעל ואישה, גבר או אישה, נשואים ורווקים. העיקר הוא שמולך יהיה מישהו שאיתו אפשר יהיה לעבוד.

במשפחה יש לנו בצורה טבעית כזה בן-זוג, ולכן אנחנו חייבים להתחיל את החינוך הזה מהמשפחה. יהיה טוב אם כל משפחה תרגיש בכך צורך רציני. הבעיה היא לשכנע את האנשים שאינם מסוגלים לכך, שאינם רוצים, שאינם מעוניינים, מפני שחושבים שבצורה כזאת מישהו חודר לשטח שלהם, מתערב ביחסים האישיים שלהם.

לכן מלכתחילה צריך להסביר שהשיטה הזאת אינה כרוכה בנבירה בכביסה המלוכלכת שלהם. אנחנו בכלל לא נוגעים בזה ולא מבררים מה מתרחש ביניהם במשפחה. אנחנו לא משכנעים אותם ללכת לוויתורים זה לקראת זה, לא שואלים על העבר, ובכלל, לא נוגעים בכל מה שהתרחש עד לאותו הרגע. אנחנו מלמדים אותם איך מכאן והלאה להתעלות מעל הכול, ויותר לא לנבור אף פעם בכביסה מלוכלכת.

שאלה: זה מעניין, מפני שבקורסים פסיכולוגיים רגילים אחרים, דווקא אמרו לי שצריך לדבר על הבעיות שלכם ולשחרר קיטור. ובאמת, זה מביא להקלה, מוריד מעמסה מהלב.

תשובתי: אבל זוהי רק הקלה זמנית, לפרק זמן מסוים, כמו השלמה לאחר דמעות. אנחנו לגמרי לא צריכים לנבור בחטאים שלנו זה כלפי זה. כי הרי נאמר: "על כל פשעים תכסה אהבה", וככל שהפשעים האלה הם גדולים יותר, כך גדולה וגבוהה תהיה האהבה שמתעלה מעליהם. יוצא, שהפשעים האלה דווקא עוזרים לי לבנות את האהבה. ואם הם אינם קיימים, אז גם האהבה לא תהיה חזקה.

לכן, הפשעים צריכים להישאר. אבל זה לא אומר שאני חייב כל הזמן להיזכר בהם, הם יתגלו בעצמם, אפשר לא לדאוג לזה. אבל אני לא מכבה אותם, לא מוריד את המתח, אלא מקבל הכול כמו שזה. יש לי קרון מלא עמוס בחטאים של הבן/בת זוג שלי, אבל את כל ההר הזה אני מכסה על ידי האהבה שלי ומתקרב אליו/ה. ואז האהבה שלי הופכת לענקית, בכך שגדלה מעל לכל המשא הכבד הזה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה 31, 11.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אור שלי, ראי, תספר ותראה לי את כל האמת
על כל פשעים תכסה אהבה
משפחה זה תמיכה ודוגמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest