דף הבית / כלכלה / כסף / אף אחד לא יישאר ללא עבודה

אף אחד לא יישאר ללא עבודה

שאלה: בכל רחבי העולם האבטלה הולכת וגדלה. היא פוגעת גם בחברים שלנו מהקבוצות השונות בעולם…

תשובתי: העולם אינו מבין בפני איזו צרה הוא ניצב. עוד מעט מחצית מהאוכלוסייה תישאר ללא עבודה.

ולכן הסעיף הראשון של הפיתרון שאנחנו מציעים הוא, שלא צריך להתייחס לאבטלה כאל אסון שעליו צריך להתגבר ולגרום לכולם לשוב ולעבוד 10-15 שעות ביום. לא, כולם צריכים לעבוד רק כמה שנחוץ כדי לספק זה לזה מזון, ביגוד, ושאר המוצרים הבסיסיים.

כי אנחנו מתקרבים לקראת כזאת תקופה שבה אנחנו יכולים פשוט לשכוח מכל מה שהיה קודם. אנחנו צריכים לעבור בהכרה לעולם החדש, מפני שלגמרי לא ניתן לחזור לעולם הישן. ממש בקרוב אנחנו נצטרך לדאוג רק לדברים ההכרחיים. השלב המתקרב ישטוף את כל העולם, כמו צונאמי, ואנחנו נצטרך לבצע חישוב כלכלי פשוט: מה עלינו לייצר כדי לספק לעצמנו את התנאים הבסיסיים הפחות או יותר נורמליים, ולא יותר מזה.

במילים אחרות זה נקרא: לשמור על האיזון עם הטבע. ההשגחה העליונה לא תאפשר לנו לעשות מה שבא לנו, כפי שהיא אינה מאפשרת לזאב ביער לאגור מזון כמה חודשים מראש, כדי להיות רגוע לגבי העתיד שלו. העולם ישתנה בצורה קיצונית, והבורא יחייב אותנו לחיות, מה שנקרא, ב"אמונה": אם כולם דואגים זה לזה – הכול בסדר, ואם לא – אז יהיו רעב, חורבן ומלחמה.

החישוב יהיה פשוט: אנחנו עובדים רק כדי לספק לכולם את ההכרחי והנחוץ. שום דבר מעבר לזה, שום מותרות ועודפים, שום עצם לעתיד, שום חסכונות מתחת לבלטות.

ודאי שלא מדובר על כך שכולם הולכים בבגדים בלויים ורעבים למחצה. ממש לא. אנחנו שכחנו לגמרי מהם חיים נורמליים, כפי שהם היו עד לפני 200-300 שנה.

ולכן האבטלה היא לא בעיה. פשוט בצורה כזאת האנושות מתפטרת מכל העסקים המיותרים שרק הרסו וזיהמו את כדור הארץ. "מובטל" זאת מילה לא נכונה. אלו אנשים שסוף סוף מפסיקים לעשות דברים חסרי תועלת. עכשיו צריך להושיב אותם על ספסל הלימודים, שיהפוך לדבר החשוב ביותר, לצד האיחוד וההפצה, בעוד שהייצור יוגבל רק למוצרים ההכרחיים והנחוצים.

לא צריך לקוות שהמגמה תשתנה. יותר ויותר אנשים יאבדו את עבודתם, ולא יצליחו למצוא עבודה חדשה. אנחנו צריכים לשנות את היחס שלנו לחיים, ואז נוכל לראות שכל אלה שאיבדו את עבודתם הם לא מובטלים. לאחר שהם יתפטרו מהעבודה המיותרת והמזיקה, הם יהיו מוכנים להתחיל בעבודה האמיתית, בעבודת התיקון, שנקראת "עבודת השם".

מתוך שיחה על המצב הכלכלי בעולם, 20.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
במה יעסקו המובטלים?
צפוי מחסור במקומות העבודה בעולם
יש עבודה לכולם ולכל אחד!

One comment

  1. בנתיים העשירון והאלפיון העליון לא סובל מכלום ורק אלה שנמצאים למטה כמוני סובלים לעשירים בהחלט לא מזיז שמיקרים את החשמל זה קטן עליהם יש להם מליונים הבנקים עושקים את משקי הבית ומרויחים מיליארדים ואני לא מסכימה איתך לגבי התנאי מחייה מה עם נופש חופשה מה עם כסף לטייל בארץ לנסוע לירושלים לצפון לדרום מה עם מסיבות יום הולדת קצת שימחה ….אי אפשר לחזור לאחור

    ואם מה שעובר עלי יעבור על כולם אז תתכוננו לחיות לפחות שנתיים בלי חשמל בבידוד בלי טלויזיה מחשב רק עם רדיו קטן כי זה מה שהולך לבוא עליכם…

    שפע זה לא בושה
    וחבל שאין לי אותו שאוכל להקרין על הסביבה קצת אנרגיה טובה ותענוג

    זה מאוד מצער

    שזה המצב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest