דף הבית / משבר עולמי / המערכת העליונה לוחצת עלינו

המערכת העליונה לוחצת עלינו

אנחנו נולדנו עם תכונות כאלה, שלא מאפשרות לנו ליצור חברה מאוזנת, בריאה ומאוחדת. כמה שלא נשתדל, עצם המהות שלנו מונעת מאיתנו את האפשרות הזאת. אפילו אם כל האנושות באמת תרצה לסדר את המצב בכוחות עצמה, הפגם הזה, שקיים בנו מלכתחילה, יבטל את כל המאמצים שלנו. אנחנו יכולים להסתובב סביב רעיון האיחוד אפילו מיליון שנה, ובכל זאת לא נצליח לממש אותו.

רק האור העליון יכול לעשות את זה. ה"יוזמות" הפרטיות שלנו רק יוסיפו לנו עוד צרות.

אנחנו שבעה מיליארדים. האגואיזם שלנו גדל במשך ההיסטוריה, וסוף סוף הפכנו למערכת "עגולה", שבה האגואיזם שלנו מתחבר. היום אנחנו רואים כיצד הברגים במערכת הזאת הולכים ומתהדקים, כיצד היא הולכת ונעשית צפופה יותר, וחושפת בכל פעם קשרים חדשים בינינו.

קודם לכן הקשר ההדדי הזה לא היה מגולה, ועכשיו הוא יוצא לאור. ניתן לומר שהתהליך הזה התחיל בשנת 1995, על אף שבעל הסולם כתב כבר בשנות ה-40 שהעולם הפך למשפחה אחת.

עוד מעט תתחיל שנת 2012, והמערכת נדחסת ממש לנגד עינינו. בכל פעם מגיעים עוד ועוד חוטי קשר נוספים, וקושרים אותנו הדדית. והרי ההדדיות היא אותה הערבות, באיזו צורה שהיא לא תתגלה, חיובית או שלילית.

כך הטבע מחייב אותנו להגיע לאיחוד, והוא ימשיך לפעול "בעיתו", על ידי הייסורים. השאלה היא איזה לחץ יידרש מצידו, כדי שאנחנו נאמר: "מספיק! הגיע הזמן לעשות משהו עם החברה!". נו, ובינתיים אנחנו מהודקים רק במקצת.

כך או אחרת, רק האור העליון יוכל להביא אותנו לשלום. רק הוא יגלה לנו את הקשר ההדדי הנכון וישנה אותנו כך שנרצה להתאחד, או ליתר דיוק, שנכיר במה שכבר קיים.

הרי אנחנו מחוברים בעל כורחנו, ומכאן נובע המשבר. המשבר העולמי הוא גילוי הקרע בין הרצוי והמצוי. הקשר ההדדי הכולל הוא עובדה. מעידים עליו מומחים וחוקרים, וגם בעל הסולם כתב עליו. הקשר הזה קיים, אבל הוא לא רצוי. ורק האור העליון יוכל לתת לנו את הרצון הנכון. שום דבר אחר לא יעזור לאדם לשנות את הטבע שלו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 18.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
במלחציים של הקשר ההדדי הכללי
הרצון של המערכת האינטגרלית
החלק הראשון נגמר. מה הלאה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest